En vecka

Fan vad tiden går snabbt. I fredes var min sista lediga dag på långledigheten. Jag å Neah cyklade in till stan matade ankorna å shoppade lite till bröllopet. Sedan hämtade vi Kian. Tanken var att Johanna skulle kommit på fika. Men det blev inte så. Utan istället stack jag till maxi. Handlade. På kvällen kollade vi film å hade fredagsmys.
På lördagen jobbade jag delat pass. På rasten Pysslade sedan en del till bröllopet. Började göra pärmen till " böckerna" där meny bordsplacering å lite roligt om gästerna ska stå. Blev jättebra.
På söndagen jobbade jag till sexton. Hem för att duscha å så, sedan cyklade jag hem till Maria å firade hennes födelsedag. Åt god mat å skrattade mycket.
På måndagen jobbade jag till ett. Provade arbetskläder å vill nästan hellre sägs upp mig än att använda de byxorna. Sedan hämtade jag vildarna cyklade hem till Johanna å hängde där hela eftermiddagen.

I tisdes var jag ledig. Jag å Neah åkte in till stan. Shoppade mer till bröllopet( dit alla våra pengar går). Sedan lekte vi på pippilekplatsen, oxå fikade vi på Roberts. Sedan hem oxå pysslade vi massa ihop. Jag fixade på presenterna till gästerna å hon pysslade presenter till mig å Marcus.
Våra söta grannar erbjöd sig att vara barnvakt åt våra bilda ungar. Så gulligt av dem.

Igår jobbade jag till ett sedan skolan till fyra. Efter det hämtade jag ut tärnklänningarna å deras väskor. Väskorna var mycket finare i verkligheten. Så blev riktigt nöjd.
Sanna skulle kommit å provat sin, men jag var lite för trött så vi fixar det ikväll. Försökte springa, men min höft vill inte alls.

Idag jobbade jag till ett. Tränade å tog i så jag skakade när jag gick därifrån. Så skönt. Sedan var det utvecklingssamtal. Kian ligger så bra i matten. Fått högsta poäng på alla "prov" han tänker logisk, läsningen är oxå på topp, han förstår vad han läser å stavar jättebra, bara flödet i läsningen som behöver övas lite på. Men han kommer klara de nationella proven i trean utan problem enligt läraren. Å det känns ju bra. Så mycket beröm hon sa även att han är väldigt allmänbildad, å att han stöttar å hjälper dem som har det svårare. Däremot har det börjat bli lite stökigt igen, å han måste sluta använda alla fula ord. Men det har vi känt hemma med. Så det pratar vi mycket om.

Efter utvecklingssamtalet var det simskolan. Å nu har vi käkat å dags för läggningen av vildarna. Bjuder på en suddig bild på mig i tärnornas outfit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0