Nått ett mål!

Vi hade riktigt roligt med Jossan å Tobbe igår. Lite miss med pizzan bara. Vi beställde halv åtta, dem sa att den hade mycket att göra, så det kunde ta lång tid ca en timme men Max en å en halv. Efter en timme å fyrtio minuter ringde vi å frågade vart dem blivit av. Han sa vi är strax där. Efter ytterligare tjugo minuter ringde han å var på helt fel adress. Bad oss komma ut å möta honom.

Jag flippade såklart, blev skirarg å gick ut. Glömde både mobil å nycklar. Vilket jag kom på när portdörren slog igen bakom mig. Var riktigt arg å han sa dy behöver inte vara så arg när jag klagade på tiden. När jag sa att det var dåligt att han inte hittade å att jag skulle hämta pizzan själv sa han Jag har jobbat här i fem år å jag hittar överallt i Halmstad. Men han hittade ju inte till oss. Sedan fick jag låna hans mobil å ringa upp så Marcus kunde öppna åt mig. När jag sedan skulle få maten å drickan. Så var ju det fel, vi hade beställt två liter cola till men han gav mig fyra små pepsi. Då blev jag riktigt arg å sa glöm att jag betalar fullt för detta. Så fick betala 150 kr istället för fyra pizzor å fyra pepsi. Men dem var inte värda ens det. Fy vad äckliga dem var. Köp aldrig från Nobels pizzeria i Halmstad.

Idag sov vi till åtta. Käkade frukost å städade. När Marcus å Neah stack till simskolan, följde jag Kian till min mamma. Sedan drog jag ut å sprang en runda. En mil blev det. Å jag hade sim mål att jag skulle klara en mil under femtio minuter. Å det gjorde jag redan idag. 48 minuter å tio sekunder. Känns asbra. Så nu måste jag ha ett nytt mål.

Nu blir det söndagsmiddag hos Marcus pappa, kalkon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0