Torsdag

Jobbade halv sju till tre
hanan med en hel del
har ju lite mer att göra nu, med tanke på det inte är långt kvar till semestern
Hämtade kian på skolan efetr jobbet
precis som vanligt
Kian hade bråkat med en pojke å rivit honom i ansiktet
det var ingen vacker syn
blev såklart arg å besviken
å frågade avrför han rivit
hans a då att dne andre pojken hade följt efetr honom å tetats å skrikits i hans öra
så man kan ju förstå varför han gjorde som han gjorde
även om dte aldrig är acceptabelt att de rivs
Kians lärare vart väldigt arg
Å jag tycker inte alls om hennes pedagogik
dels tar hon i barnenå håller fast dem, vilket en lärare inte alls får göra
å sedan skriker hon verkligen på dem, vilket de inte får göra heller
sedan diskuterade vi det som hänt
å när kian förklarade varför
så sa hon ja men förra vecka så skrek du några av barnen i öronen, så nu får du skylla dig själv att han skrek i ditt öra, så nu får du skylla dig själv,
Å så säger man inte, särskilt inte när man har en pedagogisk utbildning
samtidigt som hon sa det så tog hon honom hårt i armen, trots att ahn stod helt stilla, böjde sig framåt å stirrade honom i ögonen, med ansiktet fem cm ifrån å väldigt hotfull röst
Jag kände hur hela jag kokade
men hölll mig lugn
sa med lugn röst
Gabriela jag tycker inte om din pedagogik i det här dem är barn
å de kan inte bli straffade för något de har gjort för en vecka sedan
Och dte är vi som är vuxna, som ska visa dem hur man ska göra, dte borde du som lärare veta
hon tittade surt på mig å sa
ja fast Kian är väldigt klok, så han borde förstå det
jag svarade ja men han är sex år å hjärnan är inte tillräckligt utvecklad för att kunna se alla konsekvenser av sitt handlade vid den här åldern
det är sådant du borde vet
å då bara gick hon där i från

Å före när kian hade berättat varför han rev
då sa han artt jag ahr sagt att jag inte vill vara med honom både igår och idag
att jag inte vill sitta bredvid honom, för han följer efetr mig överallt och tetas hela tiden
å självklart att dte går till en gräns, å även om  det inte är rätt att slåss eller rivas
så gör barn så tillslut
de flesta iaf
då sa hon ja men man måste lära sig att tycka om alla
så du får sitta med honom iaf
å så ska man inte alls säga som lärrare eller göra
för då blir dte ju bråk
å de är 6 år gamla
inte mogna för tat tvingas ihop om dte inte fungerar

Det har hänt sånna här saker hela tiden
när kian började skolan kunde han ju redan läsa å skriva
istället för att uppmuntra det sa Gabriela, men dte behöver du ju inte kunna
Hur kan man som lärare säga att ett barn inte behöver kunna läsa å skriva ännu
en lärare ska främja barns utveckling

en annan dag när dte var jättebött ute
sa hon till kian att han inte behövde ta på regnbyxor
å när han sedan hoppade i en vatten pöl, å blev genomblöt så skällde hon ut honom
men va fan han är sex år, dte är aroligt att hoppa i en vattenpöl
vad tror hon

Kian tycker inte om skolan för han får inte lära sig något
inte konstigt att han inte lyssnar
när han redan kan allt
skolan är individuell nu för tiden, å dte ska lärare ta hänsyn till å främja alla barns utveckling

Å jag är långt ifrån ensam om att tycka om läraren
det är flera andra föräldrar som jag pratat med som inte alls tycker om varken henne eller henens pedagogikdet är till och med minst två barn som bytat klas pågrund av henne

jag har hela tiden tänkt, dte är bara ett år, onödigt att ställa till massa bråk
som kan lida till att kain blir lidande

men igår ringde jag rektorn
hon sa att dte inte var acceptabelt så som hon hade betett sig
å att jag inte är den ända föräldern som vill ha samtal med henne
hon lovade att att prata med gabriella  och att ah en annan pedagog från å med måndag i förskoleklassen
hon var skitbra rektorn å dte kändes jättebra
hon lovade att pratat med kian under fredagen

Kian avr jätteledsen hemma
å sa att dte inte var mneningen å att han baar blev så arg efter ett tag
å inte kunde hejda sig
jag sa att han borde gått därifrån
men efrsom dte hände i matsalen, så var han rädd att han inte skulle få mat då
Vi pratade mycket om dte som hänt
sa att vi inte var arga, emn att han aldrig får göra så igen

Sedan spelade vi spel hela familjen
å lagade mat ihop


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0