Tisdagen

Jobbade igentligen till fyra
men kunde som tur var sticka en halv timme tidigare
Vi fuskade å stack å storhandlade istället för att hämta ungarna lite tidigare
så mycket snabbare att handla utan dem

Marcus lämnade av mig med alla varor
å stack mot skola å dagis
han kom hem med en väldigt gnällig å varm Kian
men dte var ju på tiden
senast han hade feber var nog precis när neah vart nyfödd
men nu låg den på 38.9
å eftersom han är så ovan vid sjukdom
var han väligt gnällig
Men vi bäddade ner honom
och lät honom vara

eftersom Neah inte äter mat
så fick jag å marcus käka middag själva
lyxade till dte lite med cider å vinglas å tända ljus
Mysigt

marcus fick lägga vildarna
För jag gick ut en stund med Linda
kan ju erkänna att man får så mycket mer tid till att umgås nu när jag inte jobbar några kvällar längre
Jag å Marcus får ju självklart mer tid till varandra
å båda får mer tid till vänner
å båda får såklart mer egentid
Och eftersom att jag oftast inte jobbar långa dagar
så får man ändå massa tid till barnen
Med min lediga onsdag som jag har varannan vecka
så får jag ju även egentid för Neah
Så dte är ju verkligen underbart
det ända som är jobbigt är ju att gå upp tidigt varje dag
när man jobbade kväll ibland fick man ju vila ut lite mer
fast dte har jag ju helgerna till numer
Det är nog dte som tar längst tid att vänja sig vid
att inte jobba helger

På kvällen igår bestämde vi oss för att kolla på film
jag somnade som vanligt i marcus knä
inget ovanligt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0