Måndag

Gått en vecka sedan jag skrev sist
I måndes hade vi ju kalas för Kian
mina föräldrar å mina systrar var här
marcus pappa var ju inte precis bjuden av vissa anledningar
å hans mamma kunde inte komma
vi hade trevligt iaf
skönt att man inte umgås så med släkten
tycker dte är jobbigt med allt för mycket folk
Kian som ville ha mycket presenter
tyckte såklart dte var mindre roligt =)

I tisdes minns jag inte riktigt vad vi gjorde
skulle jobbat till fyra
men kunde sticka vid tre
Tror vi var en runda hos mina föräldrar å hälsade på

Onsdagen var jag ledig på
vi gick på bio då
såg megamind, å den var ok
gick en runda på stan efteråt med

I torsdes jobbade jag till tre
marcus mamma kom å hälsade på
firade kian oxå lagade vi mat ihop
riktigt trevligt var det
neah hade lekt med sin bästa kompis på dagen
lyckats tappa ena öronhänget
men lånade ett par av min lillasyster
hon vart ju inte överlycklig när vi skulle sätta i det precis
men det gick bra

Tyvärr tappade hon det på natten till fredagen med
men på min rast gick jag å köpte nya
som sitter mycket bättre
Jobbade till ungefär tolv på nyårsafton
skulle slutat tre, men kunde som tur var gå lite tidigare
och vid halv fem-tiden åkte vi hem till madde å marcus
hade en riktigt trevlig kväll
åt mat förätt huvudrätt å efeträtt såklart
drack champange smällde raketer och spelade spel
och kian å kevin vart uppe till halv tre
Roligt hade vi iaf

Gick upp vid nio dagen efter
marcus fyllde ju 30
så de skulle ha öppet hus
så vi städade lite läkade frukost
å vid elva påbörjade jag å madde maten
skulle ha buffe, så massa mat att göra
vid tolv gick proppen å ugnen å halva spisen la av
upptäckte även att hon glömt köpa cremefraiche
killarna fick åka å handla
å vi fick försöka byta proppar provade alla
å hade panik för maten, behövde ju ugnen
trots vi bytte alla proppar funerade det inte
Fick diska en hel full diskmaskin för hand
samtidigt som vi gjorde all mat som kunde utan ugn
madde ringde dit sin morfar som e elektriker
han kom strax innan halv två
klockan två skulle vi vara färdiga för då skulle folk börja komma
lite panik
då visade dte sig att en huvudsäkring hade gått
men allts löste sig å vi var färdiga med all mat vid halv tre
men allt som kunde gå fel gick verkligen fel
det var sån kaos

vi åkte väl hem från dem vid halv fem i lördes
jag å kian stack till maxi
köpte lördagsgodis
barnen la sig vid åtta
å jag lka mig vid halv nio
sjukt trött efter 3,5 timmars sömn

Jobbade delat pass i söndes
å på min rast åkte vi först till siba
tänkte köpa kinect, men ändrade oss
sedan storhandlade vi
å sedan var dte dags för jobb igen för mig

Idag jobbade jag till två
sedan gick jag å lillfisen å hälsade på linda å felicia
var längesedan vi träffades å tiden gick tyvärr allt för snabbt
men roligt hade både vi å barnen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0