Fredag

När klockan ringde orkade jag knappt gå upp
kom inte upp förrän tjugo i sex
men hann ju till jobbet ändå i tid
Kunde sluta kl 14 så en timme tidigare
efter jobbet stack jag till maxi handlade lite
marcus fick hämta vildarna
han var väldigt uttråkad efetr ännu en dag hemma
han som alltid sagt att han skulle aldrig ha problem med tat baar gå hemma
å nu när han har gått hemma i nästan tre månader med lön
så säger han inte riktigt samma sak
redan andra veckan insåg han hus tråkigt det var
Han ville iaf hitta på något på kvällen
Vilket var ganska självklart för mig
jag e ju ändå så trött på kvällarna så inget roligt sällskap

Men skickades sms till jesscia
å jocke jobbade, så hon å thea kom över runt sju
Tiden flög iväg när vi satt å snackade
barnen lekte å hade skitskoj
å helt plötsligt var klockan nästan elva
ungarna var lite övertrötta
Men roligt hade de haft iaf
Tror aldrig Neah har vart uppe så länge förut
men somnade direkt när jag la henne i sängen
Jag vart nästan lika trött

en sak som är så rolig med neah
är att hon inte vågar erkänna när hon fiser
så hon säger bara nej dte var inte jag, dte var mamma/pappa/kian som fes
Även om hon sitter i ens knä
Så när hon hade feber förra veckan
å var på toa, lät dte väldigt högt
å jag hade precis gått hemifrån
det lät så högt så Marcus trodde knappt dte var hon
sprang dit, å frågade om dte var hon
då svarade hon
Nej, dte var inte jag, Det var mamma som ramlade i trappen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0