Måndagen 7 februari

Eftersom tidskillnaden är 6 timmar framåt landade vi på måndagen i Thailand
hade inte sovit alls på planet, så började bli ganska trötta
lande i phuket och med buss tog det 1.5 timmar till khao lak typ
Kom fram vid elva tilll hotellet
fick reda på att vårt rum nskulle var färdigt först vid 14-tiden
jag hade ju jeans, gympaskor+ linne på mig
å inget handbagae förutom pengar, kamera å mobil.
å dte var varmt, 35 grader eller så
trötta var vi med å vilsna, då man inte visste vart något låg
man hittar ju inte precis första dagen
sedan käkade vi på hotellet, som typ hade samma priser som hemma
sedan letade vi upp en affär för att kunna köpa vatten å frukt
jag grät, saknade barnen å ångrade återigen hela resan
När vi sedan fått rummet, packat upp å dragit på oss badkläder
kändes allt bättre
hotellomrpdet var jättestort, ena polen var typ 100 meter lång i olika etapper
och den på vår sida av hotellet, där vårt rum låg
var typ 25 meter lång och v hade max 100 meter till havet
vi stack ner till stranden å insåg hur sjukt vackert allt var
badade massa
å gick längs stranden i solnedgången
på kvällen hittade vi en mysig resturang
drack goda fruktdrinkar käkade stark thaimat
eller jag iaf, för dte var för starkt för marcus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0