Måndag

Just idag är det min 26:e födelsedag
jag tycker inte om att fylla år
vill inte alls bli äldre
har haft ångest sedan jag fyllde 18
Men ändå måste man
finns ju tyvärr ingen pausknapp

Blev väckt på sängen med ljus å paket
fick ett par asfina svarta stövlar
å lite halsband å armband
Glad blev jag, tyvärr är stövlarans klackar lite väl höga
men snygga är dem, å vad gör dte om man får ont i fötterna när de är snygga?

Vid åtta lämnade vi kian på skolan
mina föräldrar bor mittimot, så brukar ofta gå över efteråt
fick påminna min pappa om vad dte var för dag
precis spm dte brukar då
Strax innan tio stack ajg å neah in till stan
hade ju lovat henen att få ta hål i öronen
Hittade till slut en salong som hade en som gjorde hål å jobbade idag
plus att de hade ros å lila öronhängen
Hon valde ett av varje
Å var så glad
Tills första öronhänget satt i
För då vart hon inte glad alls
å trots mut å tjat från mina sida, fick vi gå därifrån med ett öronhänge
de sa att jag skulle gå en runda på stan å sen komm tbax
sagt å gjort, tog rundan förbi br
Mutade å sa att hon fick välja en sak där inne om hon tog det andra hålet
Men när vi kom in fanns dte inget i hela leksaksaffären hon ville ha
å då menar jag inget, hon ville inte ens ha de dyraste sakerna
inte för hon hade fått dem, men var ju tvungen att prova om hon sa ja
vilket hon inte gjorde

Å gottegris som hon är, så provade jag gosidhyllan på hemköp
men där fanns inte heller något hon ville ha
så vi gick till torget, köpte en sån där magisk klubba
en sån där, så om man slickar på den så gör dte inte ont
å den fungerade för när hon slickade så gjorde dte inte ont
men ta ett hål till dte vägrade hon
men jag är ju lika envis
Å ni som inte tycker om barnmisshandel kan ju sluta läsa nu

vi gick tillbaka, å jag å piercaren försökte övertala
men tillslut så höll jag i hennes händer oxå piercade hon
skrek gjorde ju Neah
men efetr ungefär 2 minuter var hon så lycklig över sin fina öron
Å så stolt, å då sa hon att dte bara gjorde lite ont

Efter hämtninegn av kian gick vi hem
fixade lite här hemma
å när marcus slutat stack ahn över till badhuset med kian
jag å neah gick till lekplatsen oxå plockade vi blommar
men var baar ute en liten stund
jag hade ju mat å fixa
å precis när jag börjat med den, ringde dte på dörren
marcus pappa med tjej kom
lite pinsamt för jag hade inte bjudit dem
jag hade ju inte tänkt fira min födelsedag
utan abar sah´gt till ina föräldrar att de kunde komma över å käka

men de ville bara lämna över en blomma
mitt i allt kom mina föräldrar
sedan kom marcus å kian hem å vi käkade
maten blev asbra pasta med krätstjärttsås
å kladdkaka med undersiad av mörk choklad å ovansida av vit, den e sjukt god å kladdig
men lite jobbig att göra
Nu har alla gått å vi e sjukt mätta
Neah har fortfarande inte somnat, hon ligger å sjunger i sin säng
precis som vanligt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0