Fredag

Gårdagen började vid sex, lillfisen blev ju tre år
så var bara att gå upp och hämta pakteten å sjunga
Som vanligt så var hon inte så intresserad av paketen från början
fick nästan tvinga henne att öppna dem
undra vart hon fått sitt morgonhumör ifrån?
Kan ju intye vara från mig, för jag har mitt kvar

När hon piggnat till lite så vart hon superglad för presenterna
lekte med allt hela morgonen å hade superkul
av oss fick hon en stor hellokittynalle och en liten
en hellokitty glassbar, som kan göras om till en bil
en såndär rittavla som man ritar med magnetpenna å stämplar
oxå massa ringar å klistermärken

Var på bvc på terårskontrollen med
hon vägde 13 exakt å var 94,5cm
tydligen var inte dte tillräckligt, så vi skulle hålla koll på att hon ökar i vikt
väga henne var tredje månad
Inte så konstigt när hon aldrig äter
men samtidigt så har hon gått uppp över 4 kilo sedan ett-årsdagen
så visst går hon upp som hon ska
Hon är ju normal smal,
hon har ju aldrig haft något hull, utan alltid haft en liten flickas kropp, även som väldigt liten

Vid tolv tiden gick vi in mot stan

Hon mös så mycket med den nya kittyn att hon däckade
hon som aldrig sover middag
hade möte med chefen å de andra gruppledarna på jobbet
neah vart ganska blyg till en början
men sedan lekte hon för fullt med alla saker hon hade packat ner
fick till och emd en present av Birgitta

Efter mötet gick vi till maxi
köpte glass, maränger, bananer å chokladsås
sedan hem fixade det sista
å mvid fem började gästerna komma
Först kom in storasyster med familj hon har ju med två vsmå vildar
av dem fick neah en hellokitty handduk och kläder till dockorna

sedan kom mina föräldrar å lillasyster
av dem fick neah en hellokitty kaffebryggare och en hellokittyfilm och en badbalja till dockorna

sist kom sanne marcus pappas tjej
av henne fick neah en rosa häst som kan gå å gnägga
Glad blev vår lilla prinsessa

Sedan käkade vi å umgicks allihopa
trevligt som vanligt

Mracus mamma tycker inte om när dte är mycket folk
så hon å marcus syster kommer på lördag å firar lillfisen då

Idag fick jag sovmorgon
vaknade å kollade på klockan 08.41 fick lite panik, hade inte tänkt sova så länge, men skönt att sova ut
Neah hade sovit till halv nio
så hon fick med sova ut =)
Efter jag käkat gick jag bort till maxi
skönt att sorhadla ensam å särskilt på morgonen när dte är gasnka tomt i affären
När jag var färdig hämtade marcus å neah upp mig
Kian var ju i skolan
sedan drack jag å neah kaffe från kittybryggaren
med hellokitty servisen allts ska ju vara med den där katten på
Hon tyckte dte var så mysigt å roligt
vi åt mandelbiskvier till, sånna där pyttesmå

ikväll jobbar jag 16-21
men ska lämna Kian på stationen vid tre
så nu är dte mest familjemys å slappa som gäller


Kommentarer
Postat av: Carro

Tack så jättemycket för den fina kommentaren i min blogg! :D Jag är verkligen glad och lättad. skönt att ha ett schema att följa ju! :D Och som sagt, all tid med tjejerna. så mysigt. jag ska bli proffs på att baka t.ex ;D



ska köpa saffran redan nu, så slipper man betala så sjukt mycket per påse sen i december :)

ääälskar saffran. ska göra vaniljbullar med det i degen. och panacotta. och vanliga lussekatter med pärlsocker på! :D

2010-10-22 @ 13:24:31
URL: http://lyckligasteflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0