Tisdag

Fick tänka en stund innan jag kom på vilken dag dte var
inte konstigt känns ju som om dte var tisdag för typ två dagar sen

Har som vanligt jobbat idag
tisdagar jobbar jag alltid på
hade mest planeringstid
så efetrsom dte var nån bugg i magna cura,
så bestod ungefär en tredjedel av dagen att prata med itsupport i telefon
dem skrattade åt våra krångliga program
å undrade avrför de inte var gjorde bättre
å hur vi än gjorde så gick dte inta att lösa
buggen gjorde att en sida inte gick att skriva ut på torsdagens pass
när klockan var strax efer två
sa jag bara till dme att nu skiter jag i dte å går hem
då skrattde han lite till
men efetrsom jag slutade två, å inte har lust at jobba massa över varje dag
så får dte bli att skriva allt för hand i stället
funkar väl lika bra
var ganska kaos som vanligt
men efter två år där så är man van vid kaoset

Var hemma runt halv tre
käkade mellanmål allihopa
sedan duschade jag
vid halv fyra åkte vi över till Kolle å Felicia å lilla Julie
fast nu var hon inte så liten längre
börjar bli en riktig bebis nu
inte bara en sån där nyföding å geleklump
å så söt, bebissuget drar ju verkligen igång när man ser henne
till och med lite i marcus, fast han inte vågar erkänna det
sa till och med att Julie var sötare än Neah som bebis
Neah å kian jag katterna, men lugnade ner sig efetr en stund
jag har så väluppfostrade barn
de kör självservering av fika, utan att fråga
eller ja neah frågade ju om hon fick ta när hon redan tagit två tuggar
men bättre sent än aldrig


åkte hem runt fem
skickade marcus till maxi för att köpa glass till mig
är ju dh ikväll å då måste man ha glass



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0