Lördag

Idag vaknade vildarna vid sex
varför vakna så tidigt när man är ledig?
Varken jag eller marcus orkade gå upp
mer än att han fixade välling å så
sedan tittade de på tv
oxå sprag in å la sig hos oss imellanåt
vid halv nio gick jag upp
vi käkade frukost, klädde på oss å fixade lite
väckte marcus å sedan gick vi ut
mot biblioteket
Kian var i sin värsta trots på vägen dit
höll på att skika, jag skrek tillbaka
så vi gick där å skrek på varandra
å då börjar han såklart slåss
sa till honom att sluta flera ggr
han bara fortsatte, som han vanligtvis gör
jag hotade som jag alltid gör
tog bort saker å förbjöd andra
men han blev bara värre å han slåss ju hårt med
'så tillslut tröttnade jag, höll fast honom
å gör man dte då blir han som en ål å försöker slåss å rivas å bitas osv
fick brotta ner honom
vet inte riktigt vad m,an ska göra
men efter mycket om å men så blev dte äntligen lugnt

Han fick iaf inte låna böcker som  straff
neah lånade fyra stycken
en om katter en om hästar en om hundar å en som var rosa
jag lånade en som hette naken om baken
fick lite ångest för att kian inte fick låna
så lånade den för att läsa för honom
men sa att dne var till mig
för då bröt jag ju inte mot straffet

Efter bibbllan gick vi till pippi lekplatsen
lekte av oss i en två timmar
Hittade ett träd som man kunde gå in i
så dte gjorde vi
marcus var för stor så han kom inte in

bilden på mig inne i trädet försvann visst
roligt tyckte vildarna att dte var iaf
å jag med

När vi lekt färdigt inne i trädet
som luktade unket å ruttet
så bestämde vi oss för att köpa fika + blomma
å fira min pappa på farsdag
fast en dag för tidigt
sagt å gjort
barnen gnällde efetr bullar med
det vara bara min pappa som var hemma
å han vart lite upptagen
så blev snabbfika

gick sedan hem igen
jag gnällde lite på marcus
å sedan gick han å vildarna ut igen
å jag passade på att träna med paolo
sjukt längesedan han skrek åt mig nu
så körde båda passen utan pauser
tränade lite med hantlar å så med
måste ta tag i det igen
man mår ju så mycket bättre då
kändes riktigt skönt å var inte allt för jobbigt

När jag duschat å marcus kommit hem med vildarna igen
fixade han mat
å kian kryssade alla typ trehundrafemtioelva saker han önskar sig i julklapp
fick hem två leksakskataloger med reklamen idag
När vi käkat
var dte dags för barnens höjdpunkt på dagen
Lördagsgodis, så nu sitter de å kränger
å tittar på draktränaren
Ikväll blir dte filmmys när vildarna somnat



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0