Torsdag

Igår lämnade jag vildarna på dagis
trots att jag var ledig
de hade någon sån dag, då de skuylle grilla korv å så
Så dagis ville ha alla barnen där
så jag lämnade dem vid halv tio
å efter dte hyade jag egentid
passade på att sola, å handla lite
efter det cyklade jag på mammas träningscykel en halvtimme,
på fyrans styrka, utan att stanna
var helt genomblöt av svett sedan
hade lovat att gå ut med hunden, så dte gjorde jag efetr en snabb dusch

När jag gått en runda med snoddas var klockan tio över tolv
alltså dags att hämta vildarna
Vi gick hem
åt mellanmål å lekte lite
vid halv tre gick vi hem till Linda, daniel å diana
Där stannde vi tills runt fem
När vi kom hem hade marcus fixat mat till barnen
jag fick en present, eftersom vi firade fyra år igår
han fick inget av mig, så snäll är jag
Vid sex kom min lillasyster,
så då stack vi iväg, käkade sushi
oxå kollade vi in jesica å jockes nya hem
Efter en runda inom maxi åkte vi hem, var tillbaka vid nio
det hade gått bra för sanna att få ungarna i säng
neah hade tjurit i 20 minuter på mattan, för kian hade slagit henne
å sanna fick inte trösta henne, utan hon väntade på oss
men efetr mutning i form av saft hade dte gått bra
På kvällen kollade vi på film


Idag har jag med vart ledig
gick upp tidigt, marcus kom hemfrån jobbet igen
nu är dte hans tur att vara magsjuk
hoppas bara att jag slipper, har aldrig vart det, å vill gärna fortsätta så
iaf så lämnade jag neah på dagis vid halv tio
jag å kian skulle ju till skolan,
träffa hans klass å så
han var skitglad på morgonen
valde kläder å så
men när vi kom fram, så ville han gå hem igen
sa att men tänk om dem tycker att jag är ful´mamma...
plus massa annat, jag försökte peppa honom
men när vi stod vid samlingsplatsen drog hn kepsen för ansiktet å ville inte alls vara med
när de ropade upp hans namn, tog han sin lapp utan att titta fram
men sedan när vi gick in i skolan vände det å han var som vanligt igen
så det gick jättebra!!
Efter skolan gick vi till hemköp köpte proviva till marcus
för att sedan gå hem å käka lunch
vid halv ett gick jag å hämtade neah, kian orkade inte följa med
vi gick å gungade å sedan gick vi en lång promenad
eller jag gick å hon sov i vagnen
Nu har vi precis käkt mellanmål
dem leker ihop på kians rum
marcus sover å vi ska snart ut till lekplatsen, leka av oss lite
imorogn är dte jobb igen som gäller för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0