Söndag

I fredes åkte vi till falkenber till Andreas
Han fyllde ju år, så dte var fest
Jag å marcus kände ju inte så många där
men det var skittrevligt iaf
Jag hade ingen lust att dricka så drack alkoholfritt vin
bara för att slippa frågor om varför jag inte drack
det är ju så oaceppterat att inte dricka, typ
Hade iaf roligt, å många trevliga människor
blev en liten runda på stan med
men var "hemma", sovc ju hos Andy, vid typ halv två

Gick upp tidigt på lördagen
oxå gick vi å fikade i fbg
sedan vid halv ett tog vi tåget hem
Och åklte till mina föräldrar
där vi hämtade våra vildar
Neah vart fortfarnde sjuk hade kräkts på natten med
Så vi handlade liet smått sedan gick vi hem
hela eftremiddagen å kvällen byggde vi lego
mest jag, sedan la vi oss hyffsat tidigt

Idag vaknade vi runt sex, för då kom neah
hon ville ha välling, å skulle precis lyfta upp henne i vår säng
då jag upptäckte att hon hade kräk över hela sig själv
halvt intorkat, så då hade hon alltså kräkt på natten
men inte väckt oss utan bara somnat om i allt kladd
äckligt
Så dte var bara att bädda rent å börja tväta
så där försvann min sovmorgon
det konstiga är att hon mår inte dåligt alls, utan är exakt som vanligt leker å busar å äter
men kräks , skumt
vid nio imorse stack jag å solade
sedan skulle vi käka frukost ihop
men då var det dags för neah igen
så dte blev städning istället
Vid elva kom min mamma, å jag å marcus stack å storhandlade
när vi packat upp allt stack han till gymmet
barnen kollade på film å jagt dammade på deras rum å sorterade ut bland leksakerena
när marcus kom hem igen, gick vi ut
var väl ute nån timme å lekte på lekplatsen
sen lagade vi mat
å marcus tog en runda med hojen
å jag fick städryck, dammsög skurade golv å toan oxå bytade jag gardiner å så
Blev mycket bättre å ljusare
jag e ju så sjukt trött på allt det svarta

Ikväll blir dte väl nån film
borde sticka bort till maxi, glömde köpa proviva till neah
hoppas hon blir frisk snart vår lilla kräkfis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0