Torsdag

Idag hade jag sagt till marcus att ahn skulle ringa¨å vecka mig runt sju
så när kian kom in till mi9g å sa att ahn var vaken, tittade jag inten ens på klockan utan bad honom titta lite på tv
Trodde ju klockan var jättelite
Fem minuter efter kom neah, å kröp upp bredvid mig
När honsedan frågade om välling kollade jag på klockan,
då var den fem i åtta
Så fick lite bråttom, vi hade ju tänkt gå till mammagruppen
å jag ville duscha  å så först
men strax efter nio gick vi hemifrån

Var ju sjukt länge sedan vi var där
vart jag å fyra andra mammor
Roligt att äntligen få se lilla Alva
å skönt att dte inte var så jättemånga där
Utan man kunde prata å så
barnen hade roligt!

Efter gruppen gick vi till apoteket
köpte lite olika salvor/cremer å munskölj
känner att jag börjar bli stammis där
men eftersom alla i familjen har så torr hud,
känns dte bäst att shoppa där

Sedan gick vi till norrekatts park
skulle mata fåglarna, men där fannsinga fåglar
så vi gick till bron vid österskans
där var dte fullt med fåglar, tyvärr var dte inte så uppskatat av dem som gick över bron att vi matade dem
fick en hel del arga blickar
å jag kan hålla med om att fåglar är ganska obehagliga
men barnen älskade det
Å jag strumtade i alla arga blickar

När brödet var slut
stressade vi oss på bussen
hoppade av på järnvägsgatan
å sprang in på hemköp
när jag skulle fram mot kassen
stod dte två tanter å spärrade av vägen med sina kundvagnar
den ena sa till mig
ta dte försiktigt, å jag sa ja
så blev hon lite sur, för att jag trängde mig förbi
men de stod ju mitt i gången å bara pratade, så hade lixom inget val
å när vi gått förbi hörde jag hur hon sa
Bara för att man har barn så kan amn inte göra hur som hellt
då flippade jag
gick tillbaka å sa högt
Om du har ont av att folk går förbi dig, så kanske ni inte ska stå mitt igången å prata, ni spärrar av, ställ er åt sidan så slipper ni bli sura
Fy vad dem blängde,
men shit varför klaga på något som är ens eget fel?

Nu är vi hos mina föräldrar har fikat
vaniljbullar å ballerina kladdkaka
Ska väl snart gå hem, men barnen har så roligt här
de vill ju alltid hem till mormor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0