Torsdag

Äntligen är dte vår
så underbart

I tisdes slutade jag ett
men dagisfuskade lite
så åkte hem, fixade här hemma
sedan hämtade jag vildarna
glömde såklart att ta vagnen
så sedan gick vi till okq8 å hämtade ett paket
å köpte halstabletter å choklad
sedan gick vi till snurrlekplatsen
där var sebastian å hans mamma
så barnen lekte å vi mammor satt å pratade

Var ganska kallt så stannade inte så länge
Packade upp mitt paket, å där i låg min JÄTTEfina skor som jag beställt
jag blev helt kär, för man kan bli kär i saker, särskilt skor
fotade dem å mmsade marcus å skrev att jag var kär
Tyvärr är batteriet slut på kameran å orkar inte ladda det eller föra över bilder från mobilen
Efter jag provat skorna, lagade vi mat
å på kvällen kollade vi på dh

Igår var jag ledig
så jag tillbringade dagen med att tvätta
först tvättade jag åtta maskiner å med hjälp av lite uppfinningsrikedom,
lyckades jag få allt att få plats i tvättstugan
så jag tvättade, torkade å vek tvätt konstant mella sju å klvart över ett
'hann även käka två ggr å ta en snabb dusch
när åttande maskinen var klar satte jag på den nionde
å sedan stack vi hemifrån, gick till apoteket å sedan till biblioteket
lånade nya böcker till barnen å ett wiispel till kian
Sedan tog vi bussen hem, hängde den nionde maskinen
å tvättade den sista tionde maskinen
sedan vek vi lite till å sorterade osv
Hann käka mellanmål, å sedan röjde jag på balkongen, slängde alla gamla blommor å all jord

När marcus kom hem cyklade vi hem till mina föräldrar
tänkte att neah skulle cykla på cykel med stödhjul, men hon vägrade sitta på den
ville baar cyssla(som hon säger) på sin trehjuling
Marcus skulle pilla med motorcykeln, men dte var ju omöjligt efetr som min pappa lyckats fylla hela garaget med bra att ha skit
å trots att han har ett garage som är större än dubbel, å trpts att han å marcus städade i somras
så har han redan lyckats fyll det med bra att ha skit, så man knappt kommer in
man får klättra å dte finns inte en chans för marcus att få ut sin hoj
så istället gick vi å köpte gott bröd å gott pålägg å jos å käkade kvällsmat där

Vi var väl hemma runt halv åtta, så bara att få barnen i säng
jag v ar dödstrött efter allt tvättande å däckade nio
så marcus fick kolla på filmen själv

Idag har jag med vart ledig
så vid halv elva gick jag hemifrån
oxå gick vi till nyhems cafe, neah ville gå själv så tog ju en halv timme nästan
där mötte vi petra, sedan fikade vi till halv ett
barnen var duktiga eller ja kian iaf, satt å ritade hela tiden å neah ritade å sprang runt
Efter vi fikat följde vi petra till högskolan
oxå tog jag å vildarna bussen till eurostop
där köpte vi födelsedagspresent till marcus
oxå köpte jag skor till barnen tv¨å par vår skor var, jättefina å riktiga fynd, jättebilliga var de
så alla var riktigt nöjda
efetr skoshoppingen gick vi till br, å kollade leksaker hade lovat barnen att välja varsin sak för de vart så duktiga, för max femtio kronor
kian köpte en stor bakugan, de reade ut för de nya hade kommit, kostade igentligen 189, så dte vart ju riktigt billigt
Neah sprang runt i affären å sa du kan inte ta mig, du kan inte ta mig
tillslut tröttnade jag sa till henne men hon lyssnade ju inte
så då sa jag att jag skulle sätta henne i vagnen
då fick hon värsta utbrottet, så fick tvångssätta fast henne
å sedan gick vi därifrån utan att hon fick något
utbrottet fortsatte, hon lyckades krångla sig ur selet när vi var vi utgången
å la sig på golvet å skrek å kastade sina kläder
så jag sa till henne att om hon inte slutar nu så går vi utan henne
men hon blev bara värre
så jag å kian gick, gömde oss bakom ett hörn,
å då samlade hon ihop sina saker, men tappade en vante, en kille skulle vara snäll å hjälpa henne å plocka upp den, vilket man absolut inte får göra för henne, när hon är på det humöret, så utbrottet började om igen, hon kastade alla saker på honom, han såg lite rädd ut, å sedan spran hon iväg, ställde sig i ett hörn å skrek
så jag fick ta alla grejerna å henne, tvångsbära ut henne
å sedan lugnade hon ner sig

Så när allt var lugnt gick vi å käkade på macdonalds, både mat å glass
satt ute efetrsom att dte var så underbart väder, barnen kunde leka en stund
å sedan gick vi hemåt
På vägen stannde vi å plockade björkris å vide
sedan stannde vi på snurrlekplatsen före vi gick hem
hemma letade jag fram påskpyntet, sedan pyntade vi
å så mysigt det blev
Marcus var hemma vid fem å då lagade vi mat
Å nu har barnen precis lagt sig
Ikväll blir dte myskväll!

Kommentarer
Postat av: Carro <3

Kan aldrig slita mig från din blogg. det är så kul att läsa. du skriver ju så bra!

2010-03-30 @ 20:10:43
URL: http://lyckligasteflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0