Tisdag

Det har gått tolv intensiva dagar sedan jag skrev sist

fredagen den 16, minns jag inte mycket av vad vi gjorde
jag jobbade till ett iafsedan storhandlade vi väl som vanligt


På lördagen jobbade jag till två
kian var hos dominique på kalas
å vi åkte dit vid fyra, för att dels hämta honom å dels för att umgås med johanna å göran¨
dem visade blider på sitt nya hus, som dem precis köpt
å vilket hus, sjukt fint
kostade 4,6 miljoner så det säger väl allt
Vi stannade väl till runt sjutiden, kian ville sova över,
men det var lite krångligt, så dte får bli en annan dag
Marcus var hos dennis på kvällen å jag å barnen hängde hos mina föräldrar
de åt lördagsgodis å jag fixade sannas hår
sedan spelade vi kort
var hemma efter tio, med sjukt trötta barn

Söndagen den artonde jag jag till två
stressade hem gjorde mig iordning
sedan var dte dags för kals ett på dagens ordning
vilket var felicias två årskalas
var där vi halv tre
barnne skojade å lekte
vid fem var dte dags att dra hem en snabbis
å vid sex var dte dags för kalas två
min pappas som fyllde femtiotvå
så fan vad man åt hela dagen, rullade hem sedan...

Måndagen den nittonde, var vi ledigagjorde inte mycket den dagen
fixade lite här hemma och slappade
var så skönt att vara ledig
Vid fyra tog vi andra vaccinsprutan å blev där med 1800kr fattigare =(

Den tjogonde (tisdan) jobbade jag till två
hämtade vildarna på dagis å mer minns jag inte av den dagen
skyller på värmen...

På onsdagen den 21;e jobbade jag till halv fyra
Fixade mat å hämtade ut hm paket som jag beställt
med sjukt mycket kläder till mig å barnen
Vi var oxå å tittade på en lägenhet på lektor anderssons gata
en fyra 112 kvadrat, å helt totalrenoverad
å såååå fin
låg på första våning, med lekplats femtio meter från dörren
vi bleb helt kära
enda nackdelen var att dte inte fanns varken balkong eller altan
å att vi bara hade fönster mot gatusidan å ej gården
men bestämde oss för att tacka ja
sista anmälan var den 27

Torsdagen den 22 jobbade jag till ett
Lämnade kian på tåget vid fem
å kvällen tillbringade jag med att packa å prata i telefon

I fredes slutade jag tio
stressade hem duschade käkade fixade pacningen å vid tolv kom jessica å madde å hämtade upp mig, sedan hämtade vi upp linda
För att dra till Göteborg!
när vi kom fram å fick se vrt hotellrum, blev vi som tjejerna i heiniken reklamen när de kommer in i dressingroomet
Så fint rum! Två delat med soffa fotölj mm i ena rummet å stor säng i andra
å stort badrum, med både dusch å badkar!
å för det hade vi bara fått betala 1800 tillsammans, å dte låg mitt på avenyn
Ibland har man tur
efter vi inspekterat rummet, drog vi ut på stan köpte alkohol å mat
sedan gorde vi oss iordning
och vid sju var vi på ullevi, kollade på Pink
å dte var en skitbra konsert
sedan skulle vi festa, men segade ihop lite på hotellrummet
så vid ett drog vi ut, gick en runda på avenyn, stod i kö till ett ställe, som vi struntade i, emn gick in på ett annat
Hade en skitrolig kväll!

På lördagen vaknade vi vid halv tio
ville ju inte missa dte bästa med att sovca på hotell; frukosten
som vi åt
efter dte körde vi hem, var väl hemma runt ett
jag å marcus åkte å storhandlade
På kvällen tvättade marcus å jag slappade

I söndes åkte vi till ikea, shoppade lite
men glömde ena saken som vi åkt dit för
sedan blev det en liten tur på väla
efetr det hämtade vi kian,
sedan åkte vi över till helsingör med barnen å med mina föräldrar
hoppade aldrig av båten, det blåste för mycket
så vi åkte bara fram å tillbaka
men dte var mysigt dte med=)

Igår jobbade jag kväll
passade på att sortera ut bland barnens kläder å kasta bort allt som blivit för litet
som kian har vuxit, inget passar längre, varken kläder eller skor
tur att jag beställt så mycket nytt
Vi cyklade  även bort till bibblan å lånade nya böcker

Idag slutade jag vid ett, hämtade vildarna
sedan åkte vui hem, lekte duschade osv
sedan gick vi över till mina föräldrar där vi grillade å så=)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0