Lördag

I torsdes jobbade jag till tre
men vart mycket strul, så fick stanna lite längre
lämnade min cykel på lagning
det var på tiden kan man ju lätt säga
mer som var sönder än helt
så blev att gå till dagis
där träffade jag linda, så pratade ett tag
så kom hem vid halv fem
sen var dte att fixa mat å sånt
sedan var ju nästan den dagen över
Kian ville följa med en kompis hem
men dte fick han inte
han hade vart där dagen före
å dåp hade pappan låtit honom sitta bak i bilen i mitten
UTAN bälte
Hur fan kan man göra så?
vad han gör med sina barn är inte mitt problem, men hur fan kan man göra så med någon annans barns
Så arg


I fredes var vi lediga
stack till stranden tidigt, vid tio
väckte cissi
så hon med kom dit
blev en heldag där, vi var hemma vid fyra
marcus hade vart duktig å handlat
så vi lagade mat ihop
å sedan gjorde jag mig iordning
Mötte upp cissi
sedan gick vi till malin, där jag cissi, malin emma ggr 2, tina sara ggr2 å lina
hade en rikitgt trevlig å rolig kväll
drack vin å åt plockmat, så gott
vid tolv drog vi in till stan
riktigt roligt ute
dansade mycket, men drack inget ute
ville inte bli full
Var hemma vid halv tre

Idag vaknade jag åtta
packade gjorde oss iording
å hela la familia, stack till stranden
var framme strax innan tio
vid tolv kom cissi
å blev en heldag på stranden även idag
underbara värme!
Var hemma strax innan fyra, fixade mat
å idag var dte marcus tur att träffa vänner
å jag hade lovat att klippa pappa
så jag å vildarna stack över
de badade nakna i sin pol
jag klippte pappa kotare än vad han ville
precis som vanligt
stannade där tills strax innan nio
Neah var så söt
gick fram till mormor å frågade,
Mormor, älskar du mig?
så sött
nu ät vi hemma igen
å nu har jag precis lagt vildarna
å har egentid= äta massa glass å gott



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0