Lördag

Två veckor sedan jag uppdaterade
kan undra om jag minns något vi gjort

Den 27 fyllde ju iaf kian år
På kvällen kom mormor morfar moster kusin "farfar" mfl hit å firade
Kian fick massa saker polisgrejer, backugan, lego å ben10 gubbar,wiispel å ett sånt tvspel man håller i handen
så kan ju säga att han var väldigt lycklig
jag å marcus hade ju bakat backugantårta å den vart jättegod


Måndagen den 28dec jobbade jag 13-21
men före det umgicks jag med cissi
vi träffades elva, sedan käkade vi lunch tillsammans å gick lite på stan

Tisdagen 29dec, skulle jag jobbat till fyra, men kunde sluta redan vid två
så när jag kom hem var dte bara att byta om
å sedan åkte vi pulka med barnen å marcus pappa
på kvällen åkte vi bort till lampaffären,
köpte lampskärmar till  fönstret i vardagsrummet å sovrummet oxå köpte vi en fönsterlampa till köket med
blev riktigt bra

Onsdagen den 30 dec
gick vi upp i hyffsad tid
åkte till eurostop, barnen fick shoppa upp sina julklappspengar
vi hade tur för dte var halva preiset på leksaker på coop
neah köpte en talande rorry oxå en my little pony
kian köpte en transformers tre backugan och en dinousaurie
vi fyndade ny tvättkorg,
eller fyndade kanske inte var rätta ordet eftersom att den inte var på rea
oxå passade vi på att köpa skumpa till nyår

Torsdagen den 31 dec, vart det ju precis som alltid den siste dec nyårsafton
jag ade lång sovmorgon, väldigt lång
sedan gick jag upp vi gjorde oss iordning allihopa
vid fyra tiden gick vi över till mina föräldrr
där vi umgicks med dem
vid sju, halv åtta somnade barnen
vi käkade förrätten å sedam gick vi vidare
gick inom Tina å fia, där vi snyltade huvudrätt+ efeträtt
å lite rom å cola
hade trevligt å så
men gick vidare efetr en timme
hem till patrik där vi firade nyår med massa andra
hade trevligt, men vid ett ebslutade vi oss för att åka tillbka till mina föräldrar
festade lite med dem, sedan la vi oss


Fredagen den 1 januari, vaknade barnen supertidigt
redan vid sju
försökte få dem att somna om men det villedem såklart inte
å bara att pallra sig upp, sjukt trött
vid tio orkade jag inte mer, utan då fick marcus ta över
sedan sov jag till tolv
skulle jobba vid fyra, så det var ju bara att käka å gå hem allihopa då
var ganska trött på jobbet, men det gick bra

lördagen den 2januari, jobbade jag 7-13
å på rasten gick jag på stan, köpte lite smink å två röda ljuslyktor å en annan röd hänggrej till köksfönstret en turkos ljuslyckta till vardagsrumsfönstret å en ny sån man har servetter i till köket allt på indiska en del på rea
hade en väldigt lugn dag på jobbet å när jag slutat åkte vi å storhandlade
sedan gjorde vi oss iordning å vid fem åkte vi över till marcus pappa
där vi skulle fira jul
bättre sent än aldrig, å dte var den ända dagen som passade alla
¨å är dte ju när man är flera som jobbar inom vården
hade iaf jättrevligt, å barnen fick ännu mer saker, vilket verkligen behövdes
neah fick massa hellokitty grejer å var lycklig å kian fick backugan å vart lika lycklig
Vid hlav elva var vi hem, med två trötta barn

Söndagen den 3 januari
vaknade barnen inte förrän tio å då vart vi lyckliga
jag minns inte riktigt vad vi gjorde på dagen
men var iaf över hos mina föräldrar en stund
å på kvällen var marcus hos tobbe
å jag hade dte lugnt å skönt hemma

Måndagen den 4 januari sov abren oxå länge
å vi tvttade på förmiddagn å under dagen
men hann ändå med en runda på eurostop
där vi shoppade lite, jag hittade en lång stickade turkos tröja å en lång beige som fick följa med hem
till neah fyndade jag ett par fättefina jeans för bar femtio kr
kian hade tömt spargrisen å köpte en backugan å backugan kort
å marcus fick ingenting
sedan köpte vi lite andra smågrejer med

Tisdagen den 5 januari jobbade jag sju-femton
på min rast gick jag inom hm, köpte en hellokitty tröja till neah
som vi sett påeurostp men där var hennes strl slut
så när jag kom hem från jobbet ville hon genast byta om
men jag sa att hon fick vänta ills hon skulle till dagis nästa gång
Minns inte riktigt vad vi gjorde resten av dagen
men marcus repade iaf

Onsdagen den 6 januari jobbade jag tilll halv fyra
jag å vicky hade följe hem från jobbet
å när jag kom hem var det ingen hemma alls
kollade mobilen å såg att jag hade en del sms från marcus
å han å barnen var hos mina föräldrar, så det var baar att traska dit, stannde där tills kvällen
å barne fick åka pulka hela vägen hem
oxå gjorde vi tre snöänglar årets första, nah hade lite problem å marcus ville inte blöta ner sig

Torsdagen den 7 januari var marcus första jobbdag på två veckor
å även barnen första dagisdag
så neah hade sin efetrlängtade hellokitty tröja
jag slutade ett å hämtade barnen halv två sedan drog jag dem i pulkan till okq8, hämtade ut ett apket
sedan gick vi hem till min mamma å fikade
vid fyra var vi hemma igen å då var det bara att börja tvätta
när marcus kom lagade vi mat
å barnen var väldigt trötta, för nu var dte ju slut på att sova till halv nio nio
så de somnade tidigt utan protest
inte för de protesterar annars heller

fredagen den 8 januari alltså igår
jobbade jag till 13 å narcus till 14, efter jobbet gick jag inom systemet köpte vin
å när vi slappat en studn efter jobbet åkte vi till maxi å storhandlade
köpte räkor i lösvikt¨
å på kvällen lyssnade vi på musik drack vin å åt räksmörgåsar
å hade massa mys å viktigt prat

å idag lördagen den 9 januari
fick marcus sovmorgon till tio
själv fick jag gå upp med vildarna vid sju
passade på att städa å nefetr vi väckt marcus gick jag å barnen ut
så han kunde dammsuga
vi gick på loppis två olika å på halmias loppis hittade jag två jättefina turkos glasljuslyktor å en annan turkos glasgrej, så dem står nu i vårt vardagsrum i min turkosa samling
sedan käkade vi lunch å efetr dte åkte vi till stan, fyndade en till turkos ljuslykta på myrorna
oxå tre stycken till på tinzimara, jättefina
å nu sk snart äta middag å ikväll blir det bio för mig å marcus
luftslottet som srängdes
min lillasyster å hennes kompis sitter här å pasar dem sovande barnen å tjänar en hundring

Kommentarer
Postat av: caroline

planeras det några fler barn?

2010-01-09 @ 20:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0