onsdag

Neah har fortfarande feber, men inga prickar än ¨å länge
så blir nog inga vattkoppor för henne, den här gången

i måndes var marcus hemma frå jobbet
å igår jobbade jag kväll, men mådde dåligt så sjukanmälde mig vid åtta å gick hem
 barnen vaknar ju efetr marcus å har gått upp
å igår när neah vaknade skrek hon efetr honom
jag förklaarde att pappa var på jobbet
men hon skrek konstant i en halvtimme efter honom
det var bara pappa som skulle ge henne välling
vår bestämda å envisa lilla prinsessa
efter diverse försök att få henne lugn som mest resulterade i mer skrik slag å kastande
så tvångshöll jag fast henne
det ända som hjälper att hålla om henne med tvång å sjuna tills hon lugnar ner sig

å när hon vaknade idag å kom å såg att dte bara var jag i sängen
gick hon ut å surade i köket
för pappa skulle ju göra välling till henne'
hon satt tyst å tjurade i tjugo minuter
sedan kom hon å ville att jag skulle byta blöja påp henne
å då frågade jag om vällingen
så då funkade jag bra
förstår inte hur det kan rymmas så mycket envishet å bestämdehet i en så liten kropp

igår bad jag henne lägga sin mugg i disken
hn vägrade så jag sa att hon skuklle sätta sig på mattan å sitta där tills hon la bestämt sig för att lägga den i disken
hon vägrade, så jag bar henne dit
hon tog muggen å kastade den,satt sedan å surade på mattan i över 40 minuter innan hon la muggen i disken
men som tur är är jag lika envis
men massa fighter varje dag
för hon kan glömma att hon ska få styra
aldig

en annan sak hon har börjat med när hon blir tillsagd är att skrikandes spinga iväg å låsa in sig på toaletten
sedan surar hon där inne, å dte har hon hållt på med i några månader nu
Hur ofta gör två-åringar sånt?

idag ska jag å kian gå på hans femårskontroll
tredje försöket å idag ska jag inte glömma den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0