Måndag

Idag vart sista dagen vi var lediga tillsammans på ett bra tag
eller lediga å lediga
marcus sista sjukskrivningsdag, men ändå

Så idag tvingade jag upp marcus när barnen vaknade vid halv åtta
för jag tyckte jag förtjänade att sova
vid halv nio gick jag upp
å började dagen med att bygga lego med kian i en timme
neah var lite ivägen ,men vi löste det genom att muta henne med nappen
så gick hon å mös, istället för att springa runt å gömma bitar
för dte är hon väldigt bra på annars
just gömma legobitar å plocka isär

Efter en timme blev jag sjukt stressad
efetrsm att vi skulle vara hos tandläkaren elva, klockan var ju halv tio, ingen var påklädd
å ingen hade ätit frukost förutom marcus som hade stuckit för att hämta grejer på jobbet
så jag stressade barnen å klockan kvart över tio hade vi ätit klätt på oss, å jag hade både bäddat alla sängar sminkat mig å diskat
så då kunde vi bygga lite lego till
sedan gick jag å kian till tandläkaren
allt såg bra, å han (vi) borstar hans tänder bra, så skönt
Blev tillsagd av tandläkaren för att jag pratade i telefon, man fick tydligen inte ha mobilen på där
pratade med min syster som fick sin andra son igår, så grattis till dem

När vi kommit hem åt vi mellanmål
mutade neah en gång till, den här gången med halstablett om hon åt upp hela sin smörgås
det är bra det där med mutor
man kan få dme att göra nästan som man vill!
när vi käkat så tog vi varsitt barn jag fick neah å stack iväg kian å marcus åkte till eurostop
å jag å neah gick till ctygross, där vi köpte mer lego
det är bra att kian tycker att dte är roligt emd lego
efetrsom att både jag å marcus tycker dte är så roligt att bygga
å igentligen så behöver han inte mer lego
å igentlöigen så borde vi inte köpa mer saker till dem
men ändå
det är ju faktiskt roligt att bygga lego
tyvärr (kanske tur) så är dte ju väldigt dyrt
de stora grejerna kostar ju runt en tusenlapp, så han får nöja sig med småsaker
man får inte så mycket för en hundralapp, emn han blev sjukt glad när jag å neah kom hem emd det

så ni förstår ju nog vad vio har gjort resten av dagen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0