Lördag

två veckor sedan sist, så hänt en del kan man ju säga
Tisdagen 9 feb
vart jag ledig elelr tog ledigt, skulle jobba kväll men orkade inte
så istället var jag å barnen hemma, lekte byggde leog å hade mysigt

onsdagen den 10 feb
jobbade vi som vanligt
gick upp tjugo i sexz som vi brukar eller jag går ju upp först, väcker kian,
sedan går marcus upp å väcker neah
när kian skulle klä på sig sa han
kolla mamma å pappa jag har ett munsår på ryggen
vi förklarade att dte kan man ju inte ha, visste ju att dte gick vattkoppor på dagis
men kollade igenom honom å dte var bara ett runt sår på ryggen
så jag tänkte att dte är nog inte det, ingen feber hade han heller
å det ska ju bli blåsor före såret kommer
så vi lämnade på dagis
å halv nio ringde jag till dagis å kollade med dem
men de hade inte märkt något, men skulle kolla igenom honom
strax innan tio ringde dem, då hade det ploppat upp massa blåsor
så dte var ju bara att sticka å hämta vildarna
På efetrmiddagen kom både jessica å linda med sina vildar
för att förhoppningsvis bli smittade
såvi fikade å hade trevligt, kian var ju som vanligt ingen feber

Torsdagen den 11 feb
var jag ju självklart hemma med barnen
byggde massa lego å kian blev riktigt prickig
ingen feber å han hade inte ett dugg ont av det
han sa bara att om vi frågadeom prickarna kliade det å om han kollade sig i spegeln
han blev även sur när vi kallade honom prickikorv
marcus var oxå hemma, de vart väderpermiterade
så ganska skönta tt vara hemma allihopa

Fredagen den 12 feb
var vi oxå hemma allihopa
åkte till max å käkade lunch, kian ville inte ta av sig,
skämdes lite över prickarna så han fick ha halsduk å mössa kvar på sig =)
vid tretiden hämtade nicklas honom å de åkte till helsingborg

Lördagen den 13 feb
jobbade jag delat pass
på rasten vart jag hemma å käkade
då hade vi marcus mamma å syster på besök
så dem lagade mat ihop alla tillsammans

söndagen 14 feb
var dte ju alla hjärtans dag
jag å marcus gav varandra presenter
det varrt ju även vår treåriga förlovningsdag
vi hämtade kian vid tre å på eftermiddagen å kvällen var vi hos jessica på besök

Måndagen 15 feb
var jag ledig
kians koppor hade torkat in
pratade med dagis å de sa att dte var ok att han kom på tisdagen
men jag beslöt mig för att stanna hemma en extra dag för säkerhetsskull
vi var hemma hos mina föräldrar å hälsade på under dagen
båda barnen vill ju alltid till sin mormor

tisdagen 16 feb
vart vi ju hemma då oxå
var duktiga å tvättade hela dagen
annars var dte mest lek å bus som gällde
dagen gick jättesnabbt trots att vi knappt gjorde något alls

onsdagen 17 feb
jobbade jag igen
de tyckte att jag var tillbaka otroligt snabbt
sa att man brukar avar hemma betydligt längre med vattkoppor
så dte vart ju skönt att man slapp det
skulle gått på magdans på kvällen, men hittade inte rätt hus
så efetr en halvtimmes letandegav jag upp å gick hem

torsdagen 18 feb
tränade jag cykling en halvtimme efetr jobbet
vill ju gå ner de två kilon jag gått upp sedan jag sluatde röka
å med tanke på allt jag äter så kommer dte nog inte hända
men samtidigt så väger jag 57 å är en 168 så är väl ingen fara
men känns bättre att väga 55
å samtidigt så är jag så sjukt sockerberoende så måste lyvkas lägga om kosten i så fall

i fredes 19 feb
hämtade jag vildarana eftger jobbet
mötte upp marcus på vägen hem
å när jag käkat åkte vi till maxi å storhandlade

idag lör 20 feb
blev jag väckt tjugo i nio av bemanningen inbeodrad
så inte så rolgt men får väl glädja mig åt att dte iaf är nästan 300 kr i timmen då
så fem över nio var jag på jobbet
inte roligt att cykla i snökaoset men hade inget val
var ju tvungen att infinna mig på jobbet nio typ
efter jobbet bokade jag bibiljeter
å vid halv fyra gick jag å kian på bio prinsessan å grodan
både jag å kian tyckte den var jättebra
när vi kom hem var neah väldigt gnällig, hon hade vart dte nästan hela dagen
tog tempen på henne 39 grader ¨å inte så konstigt med lite gnäll
så hoppas att dte är vattkoppor hon ska få nu med
nu är hon iaf superpigg å glad
å marcus skulle ut ikväll så jag å barnen är själva hemma
äter lördagsgodis å kollar film


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0