Onsdag

I måndes var vi hela familjen på kians skola klockan sju
kian skulle ju ha luciaframträdande
Dem var så söta å duktiga alla barnen
sjöng två låtar med teckenspråk med
Sedan fikade vi tillsammans efteråt
var på jobbet vid åtta
hade igentligen tagit ledigt till halv tio
visste inte hur lång tid luciafirandet skulle ta
jobbade till strax innan ett

innan jag hämtade kian å kevin på skolan
marcus å neah var å fikade på hennes dagis
sedan lekte de ihop alla tre barnen här hemma
så skönt när han har med kompis hem
för man märker ju inte ens av dem
de bara leker å man har tid å göra allt annat som ska göras

I tisdes jobbade jag till fyra
var hemma runt halv fem
då byggde vi lego hela la familia
sedan var dte max som hägrade
pallade inte laga mat
På kvällen var dte dh
marcus somnade dock innan nio i soffan
första gången under hela vår tid tillsammans som han somnade på soffan
å dte gick verkligen inte å väcka honom
pyntade gjorde vi igår med
tog fram alla tomtar å sånt
har inte tagit in granen ännu
men kian fick ju fram sin lilla i plast
å neah var så ledsen för hon inte hade någon

idag har vi vart lediga tillsammans allihopa
marcus har ju inte jobbat på hela veckan
för kallt så han får ju vara hemma med betalning dte svinet
men jag fick iaf sovmorgon, han lämnade kian i skolan å väckte mig runt åtta
med frukost å allt
sedan gjorde vi oss iordning
åkte till rusta köpte en liten plastgran till neah
å rosa å lila små discokulor och rosa pärlgirlang
så hon var så glad
fast hon trodde att granen var så liten som den är på bilden på paketet
å trots vi förklarade å visade flera ggr så han att hon ville ha en sån som kian
sötnöt

efter rusta stack vi hem till madde
så tindra neah å alvin fick leka
å dte gjorde dem
när vi öppnade dörren till lekrummet
hade de tagit fram alla saker
å då menar jag alla
de hade tagit fram alla spel pussel memory osv
vänt dem uppåner å blandat runt
de kan om de vill

strax efetr tolv var vi på östergök
käkade lunch
sedan var vi hos läkaren med neah
kollade upp henens hosta
fick medcin som vi inte orkade hämta ut
vid behovs medicin var dte som vi skulle ha hemma
å jag känner att vi inte behöver den just nu
å receptet ligger ju kvar
skulle ih´gentligen ring psykologen på nyhem med
efetrsom hon vägrar att äta å alltid har vägrat
tyckte karin(barnsköterskan) att vi skulle prata med honom
för det är ju inget fysiskt fel som gör att hon inte äter
så vi skulle snacka med honom
men det glömde jag bort
så vi får ta dte en annan dag

Eftermiddagen blev till massa lek å bus med vildarna
oxå har jag å neah vart hos mina föräldrar
å kian å marcus har köpt en radiostyrd bil
till marcus, hans nya leksak
ikväll blir dte film¨'terror på elmstreet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0