Måndag

Helgen gick snabbt förbi
i lördes gick vi upp runt halv nio
käkade frukost ihop
kändes konstigt att vara ledig, vart ju min jobbhelg
efter frukosten gick vi i snöfallet till bibblan
vildarna fick låna några nya böcker
sedan in till stan köpte hårfärg till mig
efter det ringde vi bobby å petra
snöade ännu mer
verkar bara vara jag som tycker dte är så mysigt
det får gärna komma ännu mer för mig
mötte iaf upp dem på fiket på nyhem
där var även delta johanna joshen med flera
käkade brunch å fikade i nån/några timmar
vildarna höll sig ovanligt lugna
och vi hade jättetrevligt
å så goda äppel/kanel muffins

Runt två var vi hemma igen
jag började färga håret gjorde slingor i hela
hade köpt naturblond å mörkblond
ville få håret lite mörkare
men är ju farligt när man har nästan vitt hår å inte rödpigmenterar först
men jag chansade
å dte blev sådär snyggt grågrönt dassigt
så bara i med blekning så blev det ok
blev mer guldblontaktigt nu
så det vart ok

på kvällen vart vi över hos kolle å felicia en runda
å Julie har verklih´gen blivit en riktig bebis nu, så söt!
jag vart inte så jättesocial, sjukt trött var jag
men men man kan ju inte alltid ligga på topp

somnade som vanligt i soffan när vi kollat nån film
minns inte vilken
marcus väckte mig när han skulle lägga sig
vaknade sedan av telefonen
marcus svarade men då var dte ingen där
när han sa att det var skyddat nr
så ringde jag upp jobbet tio i åtta var klockan då
de var två sjuka å de visste inte vad de skulle göra
alla hade panik
så jag ringde upp bemanningen å sa att de kunde beodra mig
är ju över 300 i timmen på en inbeodring på ledig helg
sju minuter över åtta vart jag iaf på jobbet
inte illa, för att inte ha körkort å ändå hunnit tvätta av mig, klä på mig å trycka i mig en banan
låg ju en timme back på mitt schema med, men dte löste sig btra, å var inne precis lagom till rast
jobbade fram till två
sedan stressade jag hem
gjorde mig iordning lite snabbt oxå stack vi till eurostop
tomten var ju där
å så mycket bättre än dte på julskyltningen
helt gratis fotade de barnen när de satt i tomtens knä
man fick en jättefin bild å även varsin julklapp
å neah blev inte rädd för sin julklapp den här gången heller
orkar inte ladda upp bilde nu
efter eurostop åkte vi hem
fick med oss madde med familj på kaffe
väldigt roligt, umgås ju inte så ofta som man vill

På kvällen kollade vi på frozen en film om tre som fastnar i en skidlift
ganska hemsk

idag gick jag upp strax efter halv sex
gick hemifrån vid sex, går oftast till jobbet
tycker dte är skönt
men idag hade jag tagit på mig en aning lite kläder
så ringde birgitta å åkte snålskjuts, hon hämtade upp mig vid hemköp
slutade kvart i ett eftersom jag börjat halv sju
passade på att handla lite på maxi
sedan hade vi familjemys med spel å lek
fram tills fyra
då vi tog sista twinrix sprutan

vid fem lämnade vi kian på stationen
å nu får vi inte se honom förräns på lördag
känns väldigt jobbigt
men man har ju tyvärr inte så mycket val
efter dte åkte vi hem till mina föräldrar
jag tänkte vara snäll å skotta deras gång å trottoar
sagt å gjort
det kostade mig 129 kr, då jag lyckades drämma till hennes helt nya utelykta
det klirrade till å ena sidan gick sönder
hon sa såklart att dte inte gjorde något men jag skämdes
fast jag vet att hon inte bryr sig ett dugg
å att de vart glada att jag skottade
så efter vi käkat pizza gick jag bort till netto på nyhem¨
visste att de haft en sån lykta där
men de vart slut
så gick till netto på sannarp, å där fanns dte två kvar
å när jag kom tillbaka med den
så tyckte hon att det var onödigt att jag köpt en ny
men självklart så blev hon glad
å jag slapp skämmas



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0