Måndag

Julafton i fredes
hade ställt klockan på 05.20 eftersom jag började 6.30
man vill ju gärna vara på jobbet fem tio minuter innan man börjar
går ju oftast till jobbet
skönt med en promenad på morgonen
iaallafall så kom jag inte upp ur sängen förrän 05.40
ovanligt, men gick iaf hemifrån runt sex
jobbade ända fram till nio
då marcus hämtade mig oxå stack vi mot varberg
käkade julfrukost med hans mamma, syster osv
hade jättemysigt
tomten svängde ju såklart inom med
neah fick massa kläder å hellokittygrejer
hon blev glad för allt utom en svart tröja med döskallar på
den plockade hon bort
oxå sa hon, den här vill jag inte ha

Vid tolv stack vi hem, gjorde oss iordning
sedan körde vi till ålde
där mina föräldrar å deras plus våra vänner var
såklart så kom tomten dit med
med massa massa saker
precis som alla andra år
neah var glad för allt utom ett par jättefiona guldöronhängen
som hon inte ville ha
kan det bero på att hon minns hur ont dte gjorde att sätta i dem?
ha ha
käkade såklart massa mat
som vanligt alldeles för mycket
oxå spelade vi lite spel
hade hur trevligt/roligt som hellst
Neah vart super speedad på allt socker hon tryckt i sig
var exakt överallt
en hund råkade kissa inomhus
å medan de springer å hämtar trasa å grejer
hör man neah
Åh titta en vattenpöl
oxå hoppade hon som bara den
inte så roligt för oss
på kvällen drog hon av alla kläderna å sprang naken
men vi fick henne tillslut att somna vid nio

på juldagen sov vi hyffsat länge
sedan packade vi upp allt å städade å tvättade
vid ett hämtade vi hem kian
och sedan firade vi jul med honom hos mina föräldrar å med mina systrar
oxå marcus mamma
käkade för mycket mat igen
men hade såklart skittrevligt
marcus gick ut på kvällen
men dte hade jag absolut ingen lust att göra

Igår vaknade väl vildarna runt åtta
vi kollade film
oxå fixade jag mig
var hos mina föräldrar runt tio
oxå stack vi in till stan, kollade mellandagsrean
fyndade en del åt min pappa
hjälpte ju honom
men hittade en tröja till mig å två par strumpbyxor å två par hellokitty boxer till lillfisen
marcus hittade ett par jeans
var på maxi å shoppade gjorde vi med
sedan gjorde jag en ormtårta till kianskalas
glömde bort som vanligt att jag skulle klippa min pappa
men han efterlyste mig vid fem
så då var dte bara att sprinag bort
sedan käkade vi där å stannade fram till nästan halv åtta
jag å marcus kollade på nån dålig film sedan på kvällen

Idag är det  kians sjätte födelsedag
kan inte fatta att han redan är sex år
jag jobbade ju tyvärr
så missade firandet på morgonen
men marcus är ju hemma med vildarna
men han fick massa saker å vart jätteglad när jag ringde imorse å sa grattis
första födelsedagen som jag jobbade på
kunde ju tyvärr inte ta ledigt
men tänkte gå på bio på onsdag för att kompensera det
så blir lite folk här ikväll
å ytterligare några paket till
vart man nu ska göra av allt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0