Fredag

idag ringde klockan som vanligt vid halv sex
å precis som vanligt snosade jag fram till sex
sedan gick jag upp, väckte kian å sedan gör jag mig iordning
sminkar mig å äter frukost
under tiden går marcus upp, han fixar sig plus barnen
oxå bäddar han alla sängar
så jämn fördelning av morgonsysslorna har vi
självklart är dte ju han som lämnar på dagis oxå
Men inte idag
för när vi kom ut från ytterdörren klagar neah på att hon mår dåligt
sekunderna efter kräks hon som bara den
jag å marcus tjafsar om vem som ska få jobba
Å ni förstår ju vem som vann
så han stack å lämnade kian på dagis
medan jag tog neah
hon förstod inte alls varför hon inte fick gå till dagis, hon ville ju med dit
jag förklarade att man kan inte gå till dagis om man har kräkts
då sa hon, men om jag tar av mig bästaste skorna å byter till andra
då kan jag gå
(hon hade på sig sina favortskor och det kom kräk på dem)
Jag sa till henne att man inte fick gå även om man bytte skor
då ville hon följa med mig till jobbet
fick tillslut inne henne efter att ha mutat med smörgåsrån och film

Det märks inte alls att hon är sjuk
är precis som vanligt, leker å hjälper mig att tvätta
för lika bra att tvätta när man ändå är hemma

Som tur är ställer min mamma upp å är barnvakt ikväll iaf
vi ska ju till falkenberg, på födelsedagsfst å kommer inte hem förrän imorgon
så tur att vi inte behövde ställa in det

Neah var så söt häromdagen
hon är ju väldigt kramig av sig, vill ofta kramas pussas å bli kliad på ryggen
det älskar hon, man kan hålla på i timmar
iaf, så kom hon å kramades å så min mamma min bästa mamma, min bästa vän, min ällskade bästa vän mamma.
annars är dte mest marcus som får höra sånt,
men hur lycklig blir man inte när man får höra sånt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0