Onsdag

Jag e ju så dålig på det här
men vill ju samtidigt ha kite hum å minnas lite av vad vi har gjort

I fredes vart jag iaf ledig
vi åt lunch tidigt, redan kvart över elva
sedan gick jag å barnen till lekplatsen vid stationen
strax kom thea å jessica
sedan var vi där å lekte å fikade tills Kians tåg skulle gå vid tre
men nicklas tåg var försenat, så när han hoppade av
hade det nadra redan gått
så vi gick till lekplatsen igen å väntade där en timme till

Sedan gick jag å neah till söndrum, där marcus hämtade upp oss
oxå åkte vi hem till hans pappa
Dem skulle passa neah över natten
När vi var ute i trädgården, så lyckades neah smaka en bit svamp
blev liteorolig först
men kollade igen svampböckerna, å sedan kändes det bättre

På kvällen var jag hos pernilla med jessica å kollade idol
marcus kom oxå över efetr en stund, när han tröttnat på att umgås med bandet

Lördagen jobbade jag sju till ett på
sedan åkte jag hem å la mig å sov
marcus var i väg med neah
å när de kom hem, gjorde vi iordning oss
gick över till mina föräldrar, dit jessica även kom
satt i baren å drack lite
jag drack redbull å dem drack öl

Vid sju stack jag å jessica, efetr vi gått en stund öppnade himlen sig, å på femtio meter blev vi så blöta att vi kunde krama ur kläderna
Så vi var ganska blöta när vi kom hem till fia å tina
dem hade kombinerad inflyttningsfest å plus födelsedagsfest för fia
Hade roligt där, men tod det lugnt å stack redan vid elva

För på söndagen jobbade jag delat pass
å på rasten firade jag min egen födelsedag med familjen
fyllde ju 25, så nu är man n'ärmare 30 än 20
Hemskt

I måndes var jag sjukt trött jobbade till 14
hämtade barnen loekte lite å tvättade
när marcus kom hem
segade jag, pratade i telefon å han städade å lagade mat
sedan var jag så roligt sällskap att jag somnade i soffan strax efetr nio

Igår jobbade vi båda två till fyra
så marcus å barnen var hemma före mig för en gångs skull
Sedan gick resten av dagen sjukt snabbt
man hinner ju inget mer än laga mat å fixa lite innan barnen måste läggas,
när man slutar så sent
Kollade iaf på dh, på kvällen

Idag är jag ledig
jag å barnen har vart på maxi å handlat
fyndade termobyxor till kian, det stod 129 på prislappen, men när jag skannade så kom det upp 39.50
å man är ju inte dum å frågar så köpte två par, så han  har et par hemma å ett par på dagis

Barnen fick varsin sån liten vagn, så dem vart ju helvilda
sprang å körde å krockade osv
de hade roligt iaf
tur att inte marcus var med, han vill ju att de ska gå jämte vagen eller sitta i, vara tysta lugna å lyda hela tiden
så han hade fått panik
Men de är ju barn, så för mig får de gärna springa runt å leka i affären
men jag kan ju erkänna att de ibland blir lite för vilda

som vanligt när jag handlar med barnen, så handlar vi alltid för mycket saker
är alltid svårt att få hem allt
Vi var på maxi i två timmar nästan
men då käkade vi korv med bröd efteråt med
eller iaf jag å kian, neah åt ju som vanligt inget alls
Halova vägen hem var barnen jätteduktiga, höll i varsin sida av vagnen å lyssnade hela tiden
Kian brukar ju lyssna för dte mesta, det är ju lite värre med neah
Men när vi skulle gå över laholmsvägen, vägrade neah hålla i vagnen eller i mig eller kian
hon skulle själv
men hon går ju inte tillräckligt snabbt
så jag fick tvångshålla henne i handen över vägen
å när jag sedan släppte henne, var hon jätte arg
så hon la sig på marken på magen å skrek
så vi stod där tio minuter tills hon skrikit färdigt
jag skuklle aldrig ge mig, skiter i att folk tittar
hon ska inte få bestämma
sedan lyssnade hon faktiskt resten av vägen hem
å gjorde exakt som jag sa

men sedan när vi kom hem så ville hon öppna där uppe
det är alltid bråk om vem som ska öppna vår dörr
å den härgången tyckte jag dte var kians tur
så då blev det samma visa igen
så då låg hon på magen å skrek i trapphuset
fattar inte hur hon orkar
å jag förstår inte hur man kan vara så envis å bestämd när man är så liten
å ibland så tänker man ju hur hon hade varit om hon fått lov att bestämma
snacka om kaos
Nu sover hon gott iaf
kian spelar wii, men han sk snart få sluta, så jag å han kan göra något tillsammans


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0