Måndag

helgen har flytit på, snabbt som vanligt
I lördes jobbade jag delat pass, så där gick ju hela dagen
Marcus mamma var här å hälsade på lite med

på söndagen var jag ledig
sov tills nio, sedan var det bara att gå upp fixa iordning sig å äta
Neah var riktig surskallig, baar jag tittade mot henne surade hon
å pratade jag med henne sprang hon till marcus
helt omöjlig var hon
förutom när vi skulle lämna henne hos min mamma
då ville hon gärna pussas å säga hejdå

efter lämningen körde vi å käkade på mcdonalds vid motorvägen i falkenberg
så fruktansvärt äcklig mat det är på mcdonalds, jag fattar inte hur man kan äta där igentligen
kian tyckte inte heller om dte alls
Vilken skillnad det är att ha ett barn istället för två
så lugnt, men samtidigt tomt
När vi käkat eller petat färdigt i maten åkte vi vidare mot göteborg
parkerad en bit från skandinavium
oxå gick vi å fikade, på nåt väldigt dyrt fik
men hade riktigt mysigt, v ar ju mest för att fördriva tiden lite
men hade jag vetat att dte skulle vaar så dyrt hade jag aldrig gått in där

När vi vart färdiga där gick vi till skandinavium
letade upp våra platser å väntade på att showen skulle börja
vi skulle ju se walking with dinosours
Å fan vad bra det var
Kian trodde verkligen att det var riktiga dinosaurier
det var så bra gjort, tilloch med när de andades så kom det rök ur munnen
å de rörde sig så snyggt å det var riktigt bra story å roligt med
värt varenda krona, biljetterna kostade ca 500 stycket
men jag hade lätt betalt över tusen för att se
å både marcus å kian tyckte med att dte var riktigt grymt

Så om dte kommer tillbaka till sverige, så gå å se det.

idag har jag vart ledig
tänkte att jag skulle gå till min frisör å boka klipptid
men där var stängt
å då kände jag att jag ville klippa mig nu, bara för att det inte gick
så funderade lite å bestämde mig för att åka till eurostop
tänkte att neah somnar nog, å kian är ju lugn
, så det går säkert bra att klippa sig ensam med barnen

neah somnade inte, men jag gick dit ändå
å dem var så duktiga
det tog typ 50 minuter för mig att bli klippt
den första tiden satt neah snällt i vagnen å kian i en stol
sedan började de leka lite smått, ett tag lekt de med stolarna, men när både jag å frisören sa till dem att sluta så gjorde de det
sedan mot slutet blev de lite väl vilda brottades på golvet å sprang runt å lekte
men det gick verkligen skitbra
blev väl hyffsat nöjd med håret, de blev ju bra
men jag är aldrig nöjd första dagen ändå

Så riktigt snälla barn har vi nog ändå
Imorse var neah dock katastrof
när hon vaknade så kom hon in till mig
gnällde å ville ha napp, av sin pappa
men han var ju på jobbet
så då blev dte panik, för jag fick ju inte röra henne
hon kastade sig så hon slog huvudet i skåpet å sedan låg hon å skrek å slog i golvet
så fort jag försökte trösta henne eller sätta på vatten å göra vällinbg så blev det tusen ggr värre
gav jag henne nappen kastade hon den å slog mig
efter att hon hållt på att skrika i närmere en halvtimme, tröttnade jag, gjorde välling
lyfte upp henne i tvång hon sparkade slogs skrek osv
men jag höll fast henne sedan satte vi oss i soffan å jag sjöng tills hon lugnade ner sig
jag fattar inte hur hon kan vara så envis
att hellre vara utan mat å tröst osv än att bli matat å tröstad än den personen hon har utsett att göra det vid det tillfället
hon kan ju vara utan mat en hel dag om det inte är rätt

när hon väl lugnat ner sig sedan, så har hon vart super gullig resten av dagen
får se hur det blir när favoriten kommer hem från jobbet sedan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0