Söndag

ännu en vecka som sprungit iväg
jobbade dag i måndes, kian hade med en kompis hem från dagis
som stannde tills på kvällen
fast han vågade inte äta mat med oss, utan satt ensam i vrdagsrummet å åt clementin, för det var det ända jag fick i honom
Men hans pappa sa att han är lite blyg

I tisdes var jag ledig
så jag å barnen tvättade, å sedan kom min mamma över
å vi gick ut
oxå gick vi å köpte fika på bageriet
å fikades hos dem
stannade till kvällen

I onsdes jobbade jag kväll
men hade VRE möte klockan tio
å sedan utbildning på bäckagård efter det, så lång dag
I torsdes likaså, började ett då
massa sjuka
så var tvungen att gå in å jobba 7-10 på fredagen, trots att jag skulle jobba kvällen med
så lagom sur var jag
Fick stressa hem efter jobbet,
sedan gick jag till maxi å handlade
ensam
fuskade med dagis å hade barnen där till efetr lunch
fan man märker när man är småbarnsförälder
när man tycker dte är avkopplande att gå till maxi å storhandla, bara man är ensam

Jobbade 7-13 i lördes
efter vi lagat mat, åkte jag marcus å neah till landalasjön, kian var ju i hbg
matade änderna, var ju så fint väder i lördes
På kvällen var mille, zebbe, madde, tina å sara här
vi satt å drack, pratade å hade trevligt
slängde ut dem vid tolv, då jag skulle upp å jobba även söndagmorgon

Trött som fan när klockan ingde, men bara att masa sig upp
kom till jobbet då var två av åtta sjuka
inte roligt
blev en väldigt stressig dag
men för att se det positivt, så gick ju iaf dagen snabbt
När jag kom hem lagade jag å marcus mat tillsammans, vilket vi oftast gör nuförtiden
hans mamma var här med, så hon åt med oss
Efter maten hämtade marcus hem kian
å allt var som vanligt igen
har vart sjukt trött på kvällen idag
Det är ju lite av nackdelen att jobba inom vården, att amna ldrig är riktigt ledig, kan alltid vara tvungen att gå in å jobba, fgast man igentligen varken vill eller kan

har iaf fått förlängt vikariat till april, den siste
vilket är jätteskönt
skulle ju igentligen vart lasad till en fast tjänst i mitten av april
men har tydligen gått på ava vik i fem månader utan att jag visste det
så det blir först fast tjänst tidigast i september
men har hellre vik, där jag vill jobba, än får fast tjänst å vet inte vart man hamanr
för man får ju fast tjänst i kommunen, inte på stället man jobbar
Nu ska jag dega i soffan
21 rökfria dagar idag
stolt över mig själv
å glad att andra oxå har slutat att röka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0