Torsdag

Dagen började bra,
vi kom upp i lagom tid å allt gick snabbt på morgonen
hann tillochmed bädda, diska å allt sånt där
Barnen var båda nöjda å glada
ja allt gick jättebra

Tills vi kom utanför dörren å jag skulle låsa upp cykeln
då gick det inte alls bra
låset hade lyckats frysa eller något sånt roligt
För det gick inte alls upp
Stod där å försökte hur länge som helst
Började känna mig stressad å neah sprang iväg
Såg att grannen som bor i porten jämte höll på att göra sig iordning
Så skrek på henne, men hon hörde inte så jag hoppade å vinkade
Å då fick hon syn på mig
bad om en flaska varmvatten som hon skcikde ut genom fönstret
Hällde lite gång på gång på låset
men det gick inte alls
Insåg att tiden började rinna iväg allt mer å mer
så tog Neah i famnen å gick snabbt mot dagis
kian fick springa
neah ville inte alls bli buren
Så hon gallskrek hela vägen samtidigt sm hon slingrade sig som en orm
så fick lägga ner henne flertalet ggr, för att ta nytt grepp
200 meter från dagis tröttnade kian å Började gnälla för att han fick springa
kommer in på dagis med ett gallskrikande å ett gnällande barn
"sliter "av dem kläderna, räcker Neah till en fröken som knappt lyckas hålla kvar henne
pussar å kramar Kian å springer därifrån

hann precis med bussen
Så kom iaf precis i tid till jobbet
men när jag kom in önskade jag att jag hade stannat hemma
två pers var sjuka
Å då innebär dtet ju dubbelt jobb för oss som är friska
alltså stressa runt som fan överallt å typ inte hinna ha rast
Å komma försent nästan exakt överallt
Å då när man kommer sent blir ju alla alltid så glada å man får så mycket beröm
eller oxå inte
Aja, allt gick bra iaf
Trots attd et kanske inte var det roligaste vädret att jobba i
å kasnke lite för halt för att cykla igentligen
Höll nog på att ramla ganska många ggr, men tar för lång tid att gå
så inte s+å mycket att välja på
det bästa var ju att till och med chefen fick cykla ut å jobba
å han fick gå till en med maginfluensa

Hemvägen från dagis gick i så fall bättre
neah var ganska nöjd med att bli buren
Men fick gå en bra bit för att vara helnöjd, så hemvägen tog ju sin lilla tid
Då Neah tar fem steg framåt å tre bakåt ungefär
Alltid roligare att gå åt andra hållet
å i vattnet
sedan finns det ju massa roliga lappar, blad,glasspinnar ciggarettfimpar osv som man kan plocka upp
Å ibland även smaka på
Kian skulle tvunget springa, trots att det var glashalt, vilket resulterade i att han låg på magen ett par ggr
men han skulle ju som sagt tvunget springa
så det var två blöta, men lyckliga barn som kom hem

Idag har ju båda jobbat heldagar, till fyra, så inte så mycket som hinns med
bara laga mat, äta den å badning å sånt där
sen är dte ju sovdags
Förstår inte hur folk klarar av att jobba heltid å alltid ha det så, ingen tid över för barnen alls ju
Bara äta å sova
nej så vill jag inte ha det
marcus går ju upp å jobbar heltid nu, men det skulle jag aldrig få för mig att göra
dagrana försvinner ju baar då, å man får aldrig tid till något

Nu sover barnen iaf
å vi får egentid

lägger uppp några bilder, några gamla å några från idag

alla likadan, men Neah är iaf stolt över sin lilla fotölj



Förresten Madde lämna en kommentar så jag får din bloggadress

Kommentarer
Postat av: Jasas

Så söt hon är! :)

2009-01-09 @ 10:28:01
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0