Tisdag

Ännu en vecka har gått
med innebär det nytt år, ny månad, ny vecka..

I onsdes var det ju nyårsafton
Barnen sov hyfsat länge
Å vi tog det väldigt lungt på morgon å likaså på förmiddagen
Sedan gjorde vi oss iordning allihopa
För att åka iväg å tvätta bilen

Ja det var ju kanske inte därför vi gjorde oss iordning
men dte var dte vi gjorde iaf
För att dryga ut tiden lite,
så att madde blev glad
Vid fyra tiden var vi ute hos dem

Lagade mat ihop
Eller jag diskade Marcus gjorde så lite som möjligt å Madde å marcus gjorde mat å sånt
Blev både förrätt varmrätt å efterätt iaf
planka till varmrätt, så gott ju
Barnen lekte och bråkade å lekte å bråkade lite till
Neah å Tindra stod för lekandet å kian å kevin för bråkandet
Alvin, ja han låg väl mest stilla å bara tittade på, sådär som bebisar gör
Efter mycket bråkandes så blev de helt överens sedan
Å allt var lungt å skönt

När de minsta barnen somnat spelade vi spel
drack lite smått å bara satt å pratade
självklart smällde vi lite smällare å sånt med de större barnen
Å drack chanpange på tolvslaget å sjöng för Marcus som blev ett år äldre
Alla utan Madde å barnen, men dte förstod  ni ju säkert, det där med chanpangen då
Riktigt trevligt var dte iaf

Söndagen vaknade vi eller ja barnen väckte oss
efter den underbara sömnen vi haft på den tysta luftmadrassen
som inte alls knakade så fort man andades
klockan nio ungefär
men hade ju lagt oss vid två
så inte så farligt att gå upp

Vi käkade frukosten å tiden rann iväg
alldeles för fort precis som vanligt
Å jag som skulle jobba på kvällen
så vi var tvugna att åka hem
Vilade lite å lagade mat innan det var dax för jobbet
Något hade blivit fel när jag väl kom dit
så ovanligt för det händer ju aldrig där
Å jag blev tvingad att stanna en timme längre
vilket jag totalvägrade
fick även schema utan rast, med orden ta rast när dte finns tid
vilket det inte fanns
så lagom sur, så stack jag hem hem trots förbud

På fredagen åkte Kian till helsingborg
Minns inte lals vad vi gjorde under dagen
kvällen jobbade jag på
å Marcus å Joahn hade spelkväll här hemma
precis som de brukar när jag jobbar kväll

I lördes segade vi hela morgonen
Neah är ju en riktig sjusovare när Kian inte är hemma å väcker henne när han vaknar
trots att vi lägger henne som vanligt vid sju, sover hon till halv nio nio,
så självklart att det är skönt att sova en två timmar längre
men dagen blir ju så mycket kortare
Så efter att bara ha segat runt bestämde vi oss för att åka in till stan
gick lite i affärer, shoppade väl ite småsaker lite kläder till nah å nåt mer minns inte
sedan var vi på åhlens å käkade
marcus hade glömt bort att han skulle repa, så när bandmedlemmarna ringde å undrade varför han inte kom,
så fick han lite ångest
så jag blev ensam kvar i stan
Skulle ju jobba kvällen igen, så jag å neah gick till jobbet
Å neah fick nya bästa kompisar
När jag började kom Marcus å hämtade henne

På söndagen passade vi på att åka å handla på morgonen, när alla andra fortfarande sover typ
den bästa tiden att handla på är ju helt klart nio, både morgon som kväll
Kian kom ju även hem igen
Så allt blev som vanligt igen
Jag jobbade min fjärde å sista kväll i rad
När jag kom hem å vi hade käkat å så
vaknade neah å kräktes å kräktes å kräktes litetill
Natten blev precis sådär underbar som man alltid hoppas att den ska bli
neah låg mellan oss å höll oss vakna mestadel av natten, hon kräktes inte mer
men ja ni som har barn förstår ju hur man sover när de är sjuka

fick ju ändå gå upp tio i sex på måndagen efetsom att jag skulle jobba
åkte inom min mamma å lämnade allt som vart nerkräkt,
eftersom attt min mamma är så underbar som hon är
så hjälpte hon oss självklart genom att tvätta all äckeltvätt
Marcus fick vara hemma med barnen
han var ju ändå ledig
jag var ju dödstrött på jobbet å Marcus var dödstrött hemma
Dagen var lugn fram tills klockan två då Neah började kräkas igen
Hela soffan blev nerspydd
marcus fick lite smått panik
Å min mamma kom bort å hjälpte till att tvätta å fixa soffan
man kan inte ha bättre mamma än vad jag har
det går inte, hon finns alltid där
kvällen var lugn
natten likaså

jag jobbade idag med
Å allt var lungt fram tills 9-10 då Neah kräktes igen
Vi vet inte riktigt vad hon har eftersom att hon är skitpigg å go å glad å hon är hård i magen, men kräks så känns ju inte som magsjuka
fast vad vet jag, jag har ju aldrig haft det å Kian har heller aldrig haft något
å det konstiga är att hon får behålla dte hon äter, ok att hon inte äter så mycket alls
men de ggr hon har kräkts har vart några timmar efter måltid
Någon som vet vad dte kan vara?
Imorgon är dte min tur att vara hemma
så hoppas verkligen att hon är frisk
särsklit eftersom att ingen av oss vill vara hemma på torsdag



Kommentarer
Postat av: Jenny

hon kanske ätit något hon inte tål

felicia min dotter tål inte fisk och det spyr hon som en kalv av tills allt kommit upp och då är hon som vanligt igen.

hon är inte förstoppad? så hon kräker av det för att magen är full.

annars vet jag inte vad det kan vara, för det låter ju skumt om det skulle vara magsjuka och hon inte har diarre.

hoppas hon blir frisk snart och att ni andra slipper skiten..:)

2009-01-06 @ 22:20:04
URL: http://jenny1981.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0