Måndag

Gått över en vecka sedan jag skrev
Blir nästan aldrig av.
Tiden springer iväg

Båda barnen har vart ganska trotsiga i veckan,
Neah testar ju grensar som fan just nu
oxå hetsar dem upp varndra som fan, så finns ingen tid till dator då

I måndes var vi bara hemma på dagen
kian var frisk, men bäst att vara hemma en extra dag
Jobbade en del kväll förra veckan

Tisdagen jobbade jag dag 7-12
å efter dte passade jag på att tvätta lite
Å försöka sysselsätta barnen så mycket som möjligt
kian börjar bli duktig på att räkna nu,
Övar ju lite bokstäver å siffror
han har ju kunnat skriva sitt namn å så på datorn ett bra tag, men nu kan han skriva det på papper med
Å han håller på att lära sig plus nu, han tycker ju verkligen om att räkna
Kan plussa lätta tal som två plus tre sju plus fem å sånt
Fast mest marcus som övar med honom
neah pratar mer å mer, nya ord för varje dag
Börjar sätta ihop ord lite smått med
Hur sött som hellst

Onsdagen jobbade jag kväll på
Före jag jobbade var vi hos min mamma å fikade
å lekte med hunden
neah å hunden börjar ju bli kompisar nu
iaf när hon äter
annars tycker hon inte riktigt om den helt ännu
Mest katten som gäller

På torsdagen jobbade jag med kväll
passade på att ta en runda i stan först
köpte present till Tindra som fyller två år nu imorgon
Lite tråkigt dte här med att jobba, trots att jag jobbar runt 78%, (kanske lite mer än jag vill igentligen)
så finns dte ju inte så mycket tid för mer än jobb, hemmet barnen å marcus
hinner ju inte träffa vännerna så mycket som man önskar
Tyvärr

på fredagen var dte dags för jessicas 25-årsfest
dagen rann iväg å vi kom lite sent dit
men bättre sent än aldrig
trevligt hade vi iaf
God smörgåstårta, roliga människor , jag var ju lite trött
drack knappt nånting, bara två cider å pyttelite vin
men pallar inte vara bakis
Dansade å hade roligt, förutom några incidenter som inte var så roliga
Men blev en toppenkväll ändå

På lördagen gick vi upp hyffsat tidigt
marcus hade ju druckit en hel del
så dte var ju inte tal om att köra bil
eftersom vi jobbat om varandra, så var dte ingen som hade orkat handla på hela veckan å lite till
så kylen var ju ganska tom
så det var baar att ta på sig å gå till maxi
Fyllde som vanligt vagnen helt, å sedan hämtade min pappa upp oss å körde hem varorna å oss
packade upp, å sedan tog vi min cykel som hade fått pungtering, bara fjärde gången på tre månader
å gick bort mot mina föräldrar
cykelaffären var stängd, så kunde tyvärr inte lämna in den
fick i arnen lite mat, å sedan körde min pappa mig å barnen ut till Madde, skulle vara där på Tindras kalas klockan två, men hann i tid
marcus orkade inte följa med, men han behövde ju vila lite mer

Trevligt att träffa alla som var där, celine å liam hade jag ju inte sett på ett år, så dte var ju självklart roligt
Kian var gladast för godiset
Vi gick ju liet tidigare än dem andra
bussarna går ju inet så ofta
Å då hade ju madde inte delat ut godispåsarna ännu
å när jag bad Kian sätta på sig kläderna, fick jag till svar; Får vi inget godis
Så madde fick stressa lite för att fixa det

Tog bussen vid fyra
Fick ta en snabb dusch när jag kom hem, bussen tar ju lite tid
stress göra mig iordning, för skulle ju överaska Frida
Som var på besök hos sin pappa, inte träffats på tre år
å hon visste inte att jag skulle komma
Missade bussen tid,
så dte blev en ganska trevlig promenad ut till snöstorp
men så roligt att träffa henna å familjen
kändes ju inte alls som tre år, mer som en vecka
men så känns det ju med riktiga vänner
Mona hade lagat så god mat å vi satt å pratade allihopa å drack lite smått
var väl hemma runt halv tolv
svin trött å somnade ganska snabbt efetr att jag kommit hem
barnen vaknade tidigt runt halv åtta, så bara att pallra sig upp
efter en timme bytte jag plats med marcus, å sov tills tolv

Sedan lagade vi mat ihop
kycklingspett med jordnötssås, å så gott det blev
på kvällen gick vi över till Linda
Var där någon timma
Träffas ju inte henne heller så ofta som jag hade önskat
men dte var trevligt, å hon hade fått dte så fint nu

Idag har jag jobbat heldag
Så när vi kom hem
var dte ju bara att laga mat å sedan badning för barnen samt läggning
hatar heldagar, efetrsom att man hinner inte göra något alls med barnen knappt
Inget bus alls nästan
De lägger ju sig redan halv sju, för att orka gå upp vid sex
Efter barnen somnat badade jag å marcus
så skönt att bada, å så avslappnande
efetråt kollade vi på film

Imorgon ska jag jobba heldag, skulle igentligen jobbat kort dag,
men det är ju som vanligt kaos, så jag får stanna lite längre
men ska ju ändå vara ledig resten av månaden, så dte får gå
efter jobben, ska vi till Banken, så min mamma får hämta barnen
ska kolla om å hur mycket vi får låna
vi har bestämt oss för att vi inte ska köpa det huset, men ganska bra att ha lånelöfte, om vi hittar något annat
men så som vi känner nu, så väntar vi gärna ett bra tag
så mycket vi vill göra innan vi köper hus
går ju inte alls att psara på samma sätt som nu då, så vi väntar
Min mamma har vart snäll å lämnat in min cykel, så ska hämta den där med imorgon
Är ju lite krångligt att jobba utan cykel, eftersom att busssen går 6.32 å dagis öppnar 6.30,
men dem är ju så snälla på dagis å kommer tidigare för min skull
kan inte ha bättre dagis
Hoppas jag har tid i veckan nu att rträffa lite vänner å så
Men får se vad som händer, bara lite lösa

Kommentarer
Postat av: Carro

Vilket dagis går barnen på?

2009-01-27 @ 11:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0