Lördag

Lördag idag, min sista lediga dag av fyra
har vart riktigt skönt
Tisdes jobbade jag 7-16, skulle bara jobbat till 14, men fick stanna längre

Efter jobbet tog jag å marcus en snabb fika
sedan var dte dags för banken
det gick bra
Skulle ju kolla hur hur mycket vi får lov att låna
var ju på swedbank, å dte är ju den hårdaste banken
man ska ju numer ha 10% insats plus pengarna till lagfart å pantbrev
Men han gick ner till 5% insats för oss å då fattades det 20000 till just dte huset på 1,6miljoner
inte för att vi ska köpa det, men vi kollade på dte ändå
Å det såg bra ut
Vi hade ju gott å väl ekonomi till det iaf
så dte kändes bra
men som sagt vi väntar ett tag till
hellst vill jag ju slippa topplån, så då behöver man ju 15% + lagfart å pantbrev, å dte tar ju ett tag att sparar ihop till, emn vi har knappast bråttom


I onsdes vaknade Kian av att dte var blött i sängen

så dte var bara att plocka ihop allt å bege sig hem till mina föräldrar å låna tvättmaskinen

Tillbringade hela dagen där

lagade mat å så, så mamma för en gång skull fick lagad mat när hon okom hem från jobbet

På kvällen var jag över hos Linda, klippte henne å satt å pratade
marcus var hemma med barnen å hade kompisar över

Torsdagen tillbringades mestadels istan
först var jag på hfab, beställde om lackering av mina dörrar så nu ska de bli vita, 2300 av fonden försvann, men dte är dte verkligen värt
Nya handtag får man då med
Sedan mötte jag upp Lillan vi gick i några affärer
Nu var hon verkligen stor, men inte långt kvar alls ju
Vi mötte sedan upp June å jessica
sedan gick vi å käkade lunch med alla barnen, på brokstorpsgården
bäösta fiket med barn, finns ju så mycket leksaker å så där, så vi föräldrar kan umgås
efteråt gick jag å jessica å shoppade lite, sedan blev det fika hos min mamma
På kvällen var Marcus iväg å repade å jag passade på att tvätta all tvätt som vi samlat på oss
Samtidigt som jag färgade mitt hår
Började läsa en ny bok som jag köpt- 14 år till salu satt uppe till ett

Så var ganska trött när barnen vaknade redan 6.20
men de var på myshumör, så låg i sängen till halv nio, så jag hann läsa klart boken,
den var bra iaf
Sedan blev dte telefonen med madde å fixa in alla rena kläder, laga mat till oss å sedan var dte bara att gå till stationen
Mötte nicklas oxå gick vi till banken låste Kians sparpengar till en betydligt bättre ränta
Å sedan åkte de till hbg
Å jag å neah gick till maxi å handlade mat
På kvällen var Angelica över en runda
Å sedan kollade jag å marcus på 7 pounds, skitbra var den, se den

Idag fick Marcus ha sovmorgon till halv tio, väckte honom när frukosten var klar
När vi var färdiga å iordninggjorda gick vi ut, inom min mamma lämnade en bok jag köpt till henne
å sedan tvingade jag med marcus till både emmaus å myrorna alltid roligt å kolla, hittade en hårfärg å badskum för en tia stycket å en jättefin jeans kjol till neah för tjugo, som hittat
sedan blev det shopping på stan, Neah fick ny vårjacka å en halsduk från hm
marcus fick ett par nya jeans å en tröja från jack and jones
Oxå köpte vi en grej till angelika
efteråt gick vi hem till min mamma å bjöd in oss på mat , kallops
Längesen man åt det, så dte var gott
ikväll ska vi över till nagelika på kombinerad inflyttningsfest, födelsedagsfest hon bor ju baar över gården så nära å bra
Min lillasyster å hennes kompisar ska sitta här å vara barnvakt åt en sovandes neah
Har vart skönt att vara ledig, men imrogon blir dte jobb igen
Ny månad å nytt jagande av timmar


Kommentarer
Postat av: Jenny

kan hålla med om att swedbank är den hårdaste banken. många som säger det.

jag och sambon har varit kunder där sen vi föddes, men inte fick vi något lån ändå, trots att vi hade en inkomst på runt 45000 i mån.. dom började bara prata sparande med oss..:(

men vi fick huslån på seb och är numera kund där istället. :)

vart vill ni bo någonstans?

2009-01-31 @ 21:10:59
URL: http://jenny1981.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0