Tisdag

Gått några dagar sedan jag skrev sist
i fredes jobbade jag sju-ett
snabbt hem, byta om å sedan gick jag till maxi
storhandlade, fyllde en sån där stor kundvagn  plus under
men hade ju tömt frysen, så dte behövdes
gick på strax över tvåtusen, men nu behöver vi knappt handla kött mer den här månaden
Sedan hämtade marcus mig med alla saker
å när vi packat upp, lagade jag mayt å han åkte till eurostop för att köpa alkohol
när vi ätit åkte vi till stenalyckan, jag å neah gick på ekohallen å jysk
å killarna på biltema å onoff
lyckades bränna en hel del pengar till
köpte nya julgardiner till vardagsrummet å julkosrgar till barnen
det är ju i dem tomten lägger ett paket varje natt

på kvällen fixade vi upp julgardiner i barnens rum å vardagsrummet
å pyntade lite grann

I lördes jobbade jag med sju -ett
efetr jobbet åkte vi å lämnade ut de sista inbjudningarna till kians kalas
stannade en stund hos jessica å hälsade på
på kvällen var vi hos henke på förfest
sedan blev det morfras, harrys, idas å b å b
hade en rolig kväll, men var lite för trött i början
trots dte tvingade jag marcus att efterfesta
Å jag rökte inte ett ända bloss på hela kvällen!


i söndes var dte ju första advent å julskyltning
så var i stan med barnen, de fick godis av en tomte, å kian fick ansiktismålning
sedan var ju den riktiga tomten å tomtemor där med
väldigt lång kö för att träffa dem, men klart värt att stå å vänta
barne blev så lyckliga av att sitta i tomtens knä
å kian fick en målarbok i sitt paket precis vad jhan hade önskat sig
neah fick en tiger, jättesöt som har fått följa med överallt dsedan dess

jag sa till kian att jag önskade mig snälla barn i julklapp
han svarade att man inte kunde få barn i paket
å efter han tänkt en studn så sa han att dte inte fanns några barn som alltid vcar snälla
så tydligen fick jag nöja mig med dem jag har

På kvällen var mina föräldrar över å drack glögg åt lussekatter å pepparkakor med oss
mysigt

I måndes var marcus hemma å vabbade
jag var ledig, så de gick å tog influensa sprutan han å neah
å dte gick så snabbt ingen kö alls
sedan gick vi till apoteket köpte massa halstabletter å så, förhoppningsvis ska min hals bli lite bättre
blev en runda inom netto med
Lagade ugnsbakat lax  å slappade resten av dagen

Idag är jag med ledig
Började dagen med att tvätta, sedan har jag både dammsugat å torkat golvet
så riktig hemmafru idag
men fint är här
jag går ju alltid ner i tvättstugan själv, har sagt till kian att ahn inte får öppna dörren om dte ringer på den
men när jag kom upp från källaren hörde jag att han partade med någon, skulle visa hur han spelade på wii, vilka gubbar å så han ahde vunnit
å när jag kom upp, hade han släppt in en telia kille
jag visste ju att de skulle komma, så det var ju inte så farligt
emn släppte han in homom kan han ju släppa in vem som
så hädanefetr får de nog snällt följa med ner

På eftermiddagen har vi vart på netto köpt ananas, å hämtat ut paket på okq8, vart på lekplatsen en snabbis
å fyndat en jättefin turkos ljuslykta på halmias loppis, så fin å bara tio kr
Oxå kopm vi på att vi glömt bort choklad kalendern, så när vi kom hem fick de öppna första luckan

paketet imorse glömdes dock inte bort
så glada de blev idag fick kian blixten mcqueen pennor å neah fick nallephu målarbok, pennor, suddis vässare å klistermärken
De var så glada fär paketen, men vågade inte öppna förräns de fått lov av oss
får se hur dte blir framöver, snart kommer de nog riva upp dem det första de gör
men det får dem ju med



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0