Tisdag

i söndes åkte vi hem till marcus mamma å hälsade på
var jättemysigt
hon har ju flyttat ut på landet i ett litet mysigt hus
granne med kossorna
så vi gick över i ladugården med barnen å kollade på kossorna
men shit vad stor de vra, helt enorma
sedan gungade vi i trädgården å fikade

I går julpyntade jag å kian
plockade fram alla tomtar, så dte var färdigt när neah vaknade vid nio
sedan färgade å slingade jag håret, tog tre försök innan jag blev nåt sådär nöjd
lite jobbigt att lägga folislingor på sig själv, särskilt utan nån bra spegel
efter lunch kom linda, daniel å diana över
åt bullar lekte å kollade på film oxå drack vi the

när de gått hem, gick jag å barnen å köpte blommor, julstjärnor då oxå såklart en julgran
jag hittade den finaste granen jag sett den var perfekt så fin jämn å tät
men eftersom dte är förtrångt här så kunde vi inte köpa en normalstor gran
utan fick ta den fulaste vi hittade, en kort tät nertill å gles upptill å jättesmal
men bor man trångt så gör man
å aldrig någonsin en plastgran
hellre en ful, bara den är riktig å luktar jul
så just nu bor den ute på balkongen ett tag till iaf

På kvällen slog vi in julklappar
så nu är dte färdigt

Idag jobbade jag sju-femton
en väldigt lugn dag på jobbet
som gick ganska snabbt
efetr jobbet hämtade jag vilddjuren, som hellre ville vara ute å leka på dagisgården än att följa med hem
men när vi väl kom hem lagade vi mat
som stode på bodet när marcus kom strax efter fyra
när alla var mätta åkte vi in till stan
köpte den näst sista julklappen, till min pappa
oxå gick vi till lagerhus, köpte massa doftljus, å det fanns så många fina turkosa grejer jag ville köpa
men fick nöja mig med doftljus, som luktade blandannat lakrits

i bilen fick kian tuggummi
neah ville med ha, men hon bara sväljer dem, så hon får ju såklart inte
kian sa till henne, du får inte, du bara sväljer, vad tror du din magen är? en papperskorg eller?
som jag skrattde

Nu ligger barnen i sina sängar
å jag har tänt ljus överallt, å har egenmyskväll
marcus är hos tobbe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0