Lördag

I onsdes hade vi mötesdag på jobbet, så slutade halv fyra
å minns faktiskt inte alls vad vi gjorde efter det

I torsdes slutade jag ett
var sjukt trött efer jobbet
så barnen fick kolla på film å jag somnade en stund i soffan
sedan dammsög jag å när marcus kom hem käkade vi
sedan stack han å köpte tomte dräkt å repade å jag å barnen lekte dansade å mös

I går var jag ledig. men väldigt intensiv dag
gick upp vid sju
började med tvätten, vid åtta fick jag väcka neah
sedan gjorde vi oss iordnig, kian skulle ju ha lucia på dagis
vi hade bestämt att han skulle vara pepparkaksgubbe
men igår ville han inte det längre
utan han skulle vara spindelmannen, så det fick han lov till
så vid nio var jag neah å spindelmannen på dagis
hade med pepparkakskläderna med
vi föräldrar fick ju inte vara med å fira
vilket jag var sjukt sur för
särskilt eftersom att det visade sig att andra halvan av dagis föräldrar hade fåt lov att vara med
När jag surat färdigt för det
gick jag å neah hem
fixade tvätten
sedan tillbaks, hämtade upp vår spindelman, som nu hade blivit en pepparkaksgubbe
sedan gick vi till maxi, storhandlade
å när marcus slutat kom han å hämtade upp oss
hem packa upp
sedan dagis igen för kl 13 var neahs lussefika på dagis
där föräldrarna faktiskt fick lov att vara med
så vi var där tills strax efter två
sedan åkte vi till mina föräldrar, hjälpte mamma med att baka lussekatter å pepparkakor
var där till halv sex
sedan hem, började med maten
å vid sju kom andy å marika hit
vi åt tacos å spelade spel å kollade film
å idag vaknade barnen efetr åtta, så sovmorgon för båda
å klockan tolv är kians kalas på busfabriken
å ikväll veta jag inte vad jag ska göra ännu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0