Tisdag

Semestern är nu över å både jag å marcus har börjat jobba igen,
Känns ju inte så roligt
En vecka som jag bara var ledig är ju lite för lite
men jag valde rätt vecka iaf
har vart kaos på jobbet hela veckan
i lördes var dte 22 sjuka, å sammanlagt jobbar vi 36 personer där
Marinsjukan som gick eller nåt
Kankse festivalfeber, vem vet
jag var ju iaf ledig

Å ifredes gick jag å barnen in till marinfestivalen
kian åkte karusell å köpte tatueringar
neah ville hellre ha en heliumballong
hon fick ju välja vilken själv
jag tyckte ju att hon kunde ta nån fin, tillexempel my little ponny eller nåt sånt
men nej, hon skulle ha den fulaste av alla
en stor dora ballong
Efter hon valt den, gick vi till rotundan å fikade
marcus hade soundchecking där just då
sedan blev dte pippilekplkatsen
Efter det bjöd vi in oss på mat hos mina föräldrar
när vi var mätta mötte vi upp tina å william å hade filmkväll med chips hos oss
neah fick dock lägga sig
men killarna åt chips å kollade film på kians rum
å jag å tina kollade i vardagsrummet
Marcus hade spelning på rotundan på kvällen

På lördagen gick vi till marinfestivalen hela familjen
Träffade maddes med familj å gick på trolleriföreställningen
sedan var vi på stationslekplatsen i några timmar
jag å marcus satt på filtar å snackade medan killarna fick ta hand om barnen
det är ju så dte ska va
efter några tiommar gick vi hem, käkade å sedan hem till mina föräldrar
väntade där tills barnen somnat å mötte upp madde å marcus som hade lagt sina barn hos hennes mamma
Sedan våldgästade vi delta, hade förfest där
å skitroligt
jag å madde satt på balkongen det mesta, roligaste förfesten på länge
dansade å gjorde hiss beats
Vid ett åkte vi in till stan, käkade å gick runt,
sedan blev det båb, dansade medan muskien var ok
men dte var inte många låtar
strax efetr halv tre bestämde jag å marcus oss för att gå hem
men först inom kebabkungen
delade taxi med nån snubbe som betalde
så blev en billig kväll
Somnade runt fyra, efetr att snoddas nästan väckt hela huset

Barnen vaknade tjugo i sju på söndan
så då var dte bara att snabbt ta upp dem, så mina föräldrar inte skulle vakna
Trött var jag, men vill man ha roligt ibland så får man offra lite sömn
Vid elva åkte vi till maxi, storhandlade å käkade korv med bröd
sedan var dte bara hem packa upp å gå in till stan igen
var ju nickelodeon, men alldeles för mycket folk,
så vi käkade glass, åkte karuseller å hoppade i hopptornen istället
Vid fura var vi hemma igen
hade bokat tvättid, skutit på sånt under semestern, så sjukt m ycket tvätt
så kvällen tillbringades tvättandes
oxå kollade vi på twelve rounds, jättebra film

Igår kändes dte ju inte alls roligt att gå upp
Men inte så mycket val
vädret var ju inte dte bästa
men försökte vara optimistisk å tog bara regnjacka
å inte byxorna, vilket jag fick ångra sedan
för fan vad dte regnade
När jag slutat jobba å hämtat barnen på dagis, var jag så blöt så, kändes som jag kissat ner mig
men barnen hade roligt på vägen hem från dagis
en hel parkering var vatten full, på de djupatse ställen gick det till knäna på neah
å där sprang å hoppade dem för fulla krafter
Marcus hade vart ännu mer ptimistisk än  mig å inte haft regnkläder alls på jobbet

vilket resulterade i att han var stormförkyld imorse
så andra jobbdagen för honom fick han skita i å vara hemma å va sjuk
Så idag var dte inte så superroligt att komma hem från jobbet
ja alla vet ju hur killar blir när de är förkylda
Men efetr jag vilat en stund, så har lagat mat, å dammsugat
Å när jag tog barnen för att gå till maxi å posta brev
övertalade jag marcus att torka golven med
Fyndade nya gympaskor till barnen på maxi
å när vi kom hem var dte faktsikt helt rent här

Ikväll blir det kolla film, lägga mig hyffsat tidigt, för imorgon jobbar jag ända till halv fyra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0