Onsdag

idag har jag vart ledig
Hade bestämt med Madde att vi skulle träffas på gullbrannagården å leka med barnen
ska tydligen finnas en stor å rolig lekplats där
men självklart så var dte inget roligt väder idag

Så det mesta av dagen har gått åt till att fixa här hemma
hade inte ens fått på mig kläder förrän vid två
bara Kian som var påklädd, neah hade bara blöja
Lyckades packa en låda till, fick självklart hjälp av barnen
Det tar ju ganska mycket längre tid när man ska underhålla dem samtidigt
När Neah sov, passade jag på att måla om den vita väggen i vardagsrummet
efter jag spacklat igen alla hål såklart
ganska mycket att göra, som inte tänker på före en flytt

Efter mellan målet, kände jag dock att vi var tvugna att hitta på något iaf
Så vi gick över till mormor å fikade
passade även på att låna lite förkläden å sjalar
så barnen kan vara utklädda imorgon
Var ju tvungen att prova outfiten på Kian
han ska vara påskgubbe


Efter jag duschat imorse kom neah med skorna i handen å ville att jag skulle ta på henne dem
när jag gjort det, stod hon under jackorna å pekade på sin å upprepade jacka om å om igen
så hon fick på sig den med
Trodde hon baar ville ha dem på sig
men sedan stod hon å ryckte i dörrhandaget, som hon älskar att vaar ute

Så när hon insåg att hon inte skulle ut, så åkte dte snabbt av igen
sedan kom hon själv med en annan outfit


Barn brukar ju komma till den här kan själv åldern, men det verkar nu som om båda har hoppat över det
Kian kom aldrig i den totalvägrade göra saker själv
å nu har nog neah kommit i samma läge
Hon tar ofta på sig skorna själv hemma å springer runt i dem
å försöker med det mesta annat oxå, en del saker får hon på å en del går inte alls
men så fort man ska iväg eller hon vill ut, då måste hon ha hjälp
å när man säger till henne, så säger hon baar jättebetämt nej å räcker över till oss
som hos min mamma innan idag
gick hon rakt in med jacka skor mössa, så jag till henne, att hon inte fick gå in med kläderna på
å att hon skulle ta av sig skorna själv
då svarar hon bestämt nej, då ber jag henne ta av mössan, då sätter hon sig ner
så ber jag henne ta av jacka så blir det bestämt nej igen
å när jag säger att jo du kan själv
Då blir det ännu mer bestämt nej plus att hon börjar sparka i golvet
Förstår inte det, barn brukar ju vilja vis att de är duktiga å kan själv, eller?


bestämd är hon iaf vår lilla flicka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0