Lördag

Vi hade skitkul igår hemma hos Marcus föräldrar
hade igentligen inte tänkt stanna så länge, men tiden bara rusade i väg
Är så glad över att våra familjer funkar så bra ihop
Miina föräldrar stannde ännu längre än vad vi gjorde

Så bra tat det finns taxi, med bilbarnstolar, man får ju dck betakla lite extra, men självklart att det är värt det
Jag skulle aldrig någonsin åka bil med barnen utan bilbarnstol, inte ens fem meter
Man vet aldrig när en olycka händer

kom ju i säng aldeles för sent igår
somnade efter halvtre
Å när jag har druckit, spelar ingen roll hur lite(drack typ tre glas vin+ en välkomstdrink), så sover jag så dålig
vaknade halv sex, kunde knappt somna om
å vid halv sju, står kian där å säger
mamma jag är hungrig
Så bara att gå upp
Neah vaknar vid sju, fast gjorde baar välling som jag gav henne, å då däckar hon ju direkt igen
Sedan tog jag mitt täcke, satte på film till kian å la mig i soffan med honom
så låg vi där å mös, tills jag somnade om lite halvt, han pratar ju ganska mycket med en under tiden, så blir ju ingen riktig sömn.
halv tio vaknade neah å var hur pigg å busig som helst
så då blev dte lek för oss tre

På eftermiddagen åkte vi in till stan
kian blev ansiktsmålad på stadsbiblioteket, var dock så lång kö, så Marcus fick måla istället
Glömde ju självklart kamera, hade ju verkligen sagt att vi skulle ta med den å precis före vi gick in på biblioeket
vänder vi oss mot varnadra å båda säger Fan kameran!
Men det gick ju lika bra att fota när vi kom hem

Dem som stod å målade där, tyckte tat Marcus var så duktig, tyckte han kunde jobba med em med
ha ha
Efter målningen gick vi in i verkstaden å gjorde lite konst
sedan gick vi ut i parken och gjorde ännu mer konst av massa saker dem hade där
kian målade en tavla, Marcus gjorde en gubbe av metall å jag gjorde ett hjärta av metalltråd å lera
ute tog vi massa sånna strandpinnar(träbitar) som jag å Kian klistarde på massa pärlor fjädrar å sånt på, blev faktiskt ganska fint
mysigt med sånna här dagar
å så roligt att pyssla med barnen
Neah sov ju hela tiden, så hon hade inte så mycket nytta av kulturdagen

När vi kom hem var jag helt slut,v i lagade mat, sdan gick jag
lÄmnade allt åt marcus, tog inte enhs bort talriken från bordet
men var så trött, så vilade två timmar
men fortfarande helt trött

men i natt ska vi sova, sova halva dagen imorgon
barnen blev lämnade hos min mamma vid halv sju, så de ska sova där
så jag å marcus får lite tid att vara bara vi två själva hemma å mysa å sova ut tillsammans
så härligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0