det här med maten

jaghar ju verkligen fått två helt olikabarn när dte gäller att äta
Kian åt ju allt , han var typ som ett bottenlöst hål
han åt ju lite mer än "normalt"
När han var tre månader vägde han 8320 gram
Ok han var lång med 68 cm, så ingen liten kille precis
så han var ju "normaltjock"
men han åt alltid å dte var aldrig några problem

med Neah är dte tvärtom
hon vill ju oftast inte äta, eller hon äter ju men inte så mycket
å inte så ofta å alla som känner oss vet att vi har provat allt
å verkligen allt + lite till
det är ju bara så hon är
Hon äter väl lite mindre än "normalt"
Å jag vet att man inte ska jämföra barn
men självklart att alla jämför sina egna ändå
å när Neah var 10 månader vägde hon 8500gram å var 73.4 cm (altså senaste kontrollen)
men hon ökar alltid i vikt å allt är alltid bra
så nu har jag slutat oroa mig
för jag vet att hon mår bra, hon kräver bara väldigt lite
frö hon är ju väldigt aktiv å har vart ganska tidig med det mest

Å jag var så glad igår för för första gången i hela hennes liv så åt hon jättebra hela dagen
jag trodde verkligen att dte hade vänt
men idag har hon inte ätit nåntin typ
Bara spottar ut å vill inte ha, trots att dte går jättemånga timmar imellan
men aktiv som tusan är hon
så hon har väl nåt lager nånstans som hon utvinner extra energi ifrån
Så länge de är glada å nöjda så är ju allt bra iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0