Onsdag

Har inte hänt så mycket i veckan än sålänge.
I måndes tvättade jag oxå bkade jag å kian kanlebullar när Neah låg å sov
Kians bullar blev ju inte så supergoda, lite för mycket fyllning, men han hade roligt iaf
Å dte är ju det som räknas
Småkaxig var han med
nä vi precis gått igenom dörrenhem, så bad jag honom stänga den efetr sig
Han svarade: Men det var ju inte jag som öppnade den!
Vilket han hade helt rätt i, för dte var ju faktiskt jag som öppnade, men han fick ju stänga ändå

I Tisdes var vi lite hos min mamma å hälsade på, å lånade tvättmaskin, pågrund av en liten olycka på natten.
Glömde bort att vi hade vagnen i bilen, så den blev liggandes där i.
Neah fick lite feber med 38.6, så nu har hon vart sjuk för första gången i sitt liv!
Så nu vart dte gjort med

Idag vaknade Neah tidigt strax innan sju,
men det var faktiskt skönt, för man hinner så mycket mer på morgonen då.
Å jag måste väl vänja mig vid att gå upp tidigt snart med
Allt på morgonen fungerade bra
Kändes inte allt för roligt at5t gå till dagis utan vagn å i regn
kians regnkläder ligger ju på dagis med
men jag fick på mig å Neah regnjacka å barnen fick på sig gummistövlar
Neah gick nästan hela vägen till dagis, fick dock hålla henne i handen, för annars hade hon baar satt sig ner i första bästa pöl å suttit där, såsom hon älskar vatten
Kian skulle därimot hoppa i alla vattenpölarna, å började bli ganska våt
så jag hotade om han inte slutade hoppa i vattenpölarna, så skulle det inte bli något dagis
Så då lyssnade han å gick fint hela vägen
Tills vi kom fram, å utanför grindarna fanns en stor pöl, som han började hoppa i.
så då blev det inget dagis
Jag gick bara in å berättade att han inte kom, å dagis tyckte dte var bra att jag höll dte jag sa iaf.
Kian blev arg, skulle springa därifrån, så jag fick ta tag i honom å dra med honom, samtidgt som jag höll Neah i famnen.
han lugnade ner sig snabbt å vi gick hem, hade hunnit en ganska bra bit då Kian tyket säher:
Ska hon inte ha sin gummistövek då?
Den hade Neah tydligen tappat i allt tummultet på dagis, så det var bara att gå tillbaka.

dagen har gått väldigt sakta idag, har ju vart helt låst,
ingen vagn å regn å Neah hade 37.9 imorse, så lika bra att vara hemma idag med.
Men det har ju blivit ganska mycket lek å bus, byggt tågbana å med klossar å lekt med bilar å massa annat,
Å snart komme Marcus hem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0