Måndag

Varför ärdte så att när man väl kan sova, så vaknar man alltid tidigt?
Ifredes vaknade jag ett bra tag innan åtta, låg i sängen tills halv nio, å sedan tröttnade jag
marcus kom upp nästan direkt när jag gått upp med.
Vi käkade, gjorde oss iordning å åkte till maxi å storhandlade
efter åkte vi å hämtade Neah som hade somnat på golvet hos mormor å morfar
Så söt hon var
När vi väckt henne, blev det mer shopping, åkte till eurostop
å sedan till stenalyckan, så nu är nog alla julklappar klara
Så skönt att ha dte överstökat, så man slipper stress
lillan å Daniel å Emilio kom förbi å gratulerade neah med en present, de kunde ju tyvärr inte komma på kalaset
På kvällen kollade vi på film å hade mysigt

hade lovat Marcus att gå upp med Neah, så han skulle få sova
men när hon vaknade runt halv åtta, så var jag konstigt nog så trött att det gick inte att gå upp
men marcus gick upp utan problem å jag sov å sov å sov
vid halv elva fick hanupp mig, då han hade tänt ljus å gjort frukost, kokat ägg å sånt
så en rikitig mysfrukost blev det
vi hade glömt att man skulle ställa om klockan, men blev påminda om det å tjänade en hel timme
bakade två draktårtor, för vid tre kom alla till neahs kalas
Det var Madde med familj, linda med familj, Jessica med familj och Johan.
Fick så fina presenter av alla, men nu har hon så mycket leksaker att vi inte vet vart vi ska ställa dem
Undra hur dte blir efter jul då?
men trevligt med många vänner samlade
Å tack till Linda som ställde sig å diskade upp allt!!!

Måndan innebar ledigt från dagis eller ledigt å ledigt, studiedagar mån å tisdag
Jag började morgonen med att omorginesera alla tavlor(foton på barnen) i sovrummet
mäta å spika massa
men resultatet blev jättebra
tog nog nästan två timmar, men barnen lekte så bra tillsammans hela tiden å kom in lite då å då
men så bra har de aldrig lekt förut eller iaf inte så länge
Städning å tvättning hanns med oxå, innan Madde å barnen kom över å hälsade på
trevligt med avbrott i allt dte nyttiga
När de hade gått, gick vi hem till mormor och hälsade på lite, stannade till strax efter fem
Barnen ville ju inte gå hem
Men hade inte så mycket val

Idag vaknade vi tidigt allihopa, mös massa på morgonen
å gjorde oss iordning å åt frukost ihop
jag å barnen då, Marcus jobbar ju
När vi var färdiga å jag å kian hade pärlat massa, å Neah hade rivit ut varenda papper ur pappersåtervinningspåsarna
så gick vi till rusta, Köpte lite garn som vi kan ha å julpyssla med sedan
oxå köpte vi pepparkakor nya kritor en målarbok oxå utklädningskläder till barnen
två set till Kian å två till Neah
Hon kan ju inte använda dem på ett bra tag, men det är ju så roligt å ha sånt å dem var billiga så lika bra att köpa på sig lite
mindre än två månader kvar tills jul, jag fattar int vart tiden tar vägen
Å imorgon fortsätter inskolningen på dagis igen
Får se vad Neah tycker om att bli lämnad där å äta mat där?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0