Måndag

Dagen började med att vi försov oss
vaknade kvart i nio, exakt samma tid som vi ska vara på dagis
Så blev en stressig morgon
marcus är hmma från jobbet, är sjuk, så han fick ju ta Neah,fast han borde ha fått vila
Så stressade jag å Kian iväg.

hemma igen blev det storstädning, dammade, dammsög,torkade golven, vattnade osv.
Var väl färdig vid halv tolv
sedan var det bara att slänga i sig mat, för att gå till dagis igen
neah sov, så dte var barajag som gick
Kian å jag passade på att g på lite äventyr, upp å ner för teaterbacken blandannat, Kian spelade teater för mig
Vi plockade även massa fina höstlöv
hemma satt vi å pysslade med dem
å så här fint blev det:


hade bokat tvättid klockan tre, men runt två ringde Linda å undrade om vi ville följa med henne,felicis å kristian ut å leka
Marcus fick ta tvätten, det är ju inget ansträngande att tvätt precis
så gick jag å barnen ut
Vi gick till lekplatsen på andersberg,d en där nya
Å när vi kom fram så låg det en gubbe som hade ramalt med rulatorn över sig där
Det stod några små barn å tittade på honom, men det värsta var att dte stod ett par där med barnvagn å bara stirrade, hjälpte inte ens honom upp
Hur fan kan man göra så?
Förstår mig inte på folk alls
Jag å Linda gick iaf fram å hjälpte honom upp
sedan frågade vi var han bodde oxå följde vi honom hela vägen hem

Barnen lekte iaf ett tag, sedan blev kristian lite elak mot Kian så Linda gick hem med honom.
jag å kian å neah plockade ännu mer löv, stora lönn löv, oxå gjorde vi en kungakrona av löven
Man sticker löven tätt tätt i varandra å binder ihop dem, så ser det ut som en krona
Vi gjorde alltid sånna när jag var liten.
men Kian tyckte inte om den å drog sönder den efter ett tag
Så mysigt med höst, så mycket pyssel man kan göra å så msyigt att ta på sig alla goa tröjor å msyiga kläder
Efter att ha varit ute några timmar gick vi hem igen

Käkade kvällsmat å sedan värmde vi hemmabakade kanelbullar å drack mjök
så gott.
Nu fixar marcus barnen för sängen, dem kommer sova så gott efter att ha vart ute så mycket
Å sedan ska vi kolla på film

Förresten Hanna om du läser här, kan jag få ditt lösen, lite tråkigt att inte kunna läsa längre?

Kommentarer
Postat av: Jasas

Jag har inget lösen på den längre annars hade jag gärna skickat det.

2008-10-06 @ 18:46:59
URL: http://therockerinnan.blogg.se/
Postat av: Sandra

1. Grattis i efterskott.

2. Vilka jävla typer det finns som inte ens hjälper de gamla. Blir så jävla arg.

Bra gjort iaf, Sassa.

2008-10-07 @ 19:18:23
URL: http://sandravictorias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0