Tisdag

redan tisdag
men i söndes blev det ju en del gjort, jobbade fram till et
Å fick cykla hem i dte underbara vädret, tyvärr hade jag inte regnkläder med mig, så vart inte torr nånstans när jag kom hem
Åkte först hem till min pappa å firade honom å sedan till Marcus pappa å firade honom, som blev en dle fika i söndes
Å trött var jag verkligen på kvällen,
men inte så konstigt när man inte är van vid att jobba.

Måndagen jobbade jag lite på morgonen på, men barnen fick stanna å äta lunch på dagis iaf
å när jag hämtat dem, så kom madde med alla barnen över å hälsade på
Å jag passade även på att tvätta, precis som jag alltid gör på måndagar
Så skönt att ha tid att träffa någon med,
blir ju inte lika ofta när man jobbar tyvärr
barnen lekte å jag å Madde kunde verkligen prata med varandra, verkligen skönt när de sysselsätter sig så bra ihop, så man har tid att prata med
alvin väcker dock mitt bebissug till liv, trodde inte jag skulle börja känna så igen, vill ju inte ha fler barn
men en bebis vill man nog alltid ha en till av, hur många man än skaffar, så mysigt ju
Å nu är ju Neah stor, så då känner man ju suget lite
Men nej vi ska inte ha fler barn
Måndagskvällen var bäst iaf, helt perfekt


Idag har jag jobbat med
å pratat ut med bemanningen å pratat en del med chefen,
så nu känns det som om dte kommer bli bättre
det där med jagandet av timmar
eller jag hoppas ju det iaf
var hos en så gullig tant idag med
de flesta är ju hur söta som hellst, men hon var extra
När jag kom hem passade jag på att lekalite emd barnen
försökte rita med neah på den där ritmattan, en sån med vatten
men hon suger bara på pennorna oxå envisas hon med att sitta mitt på den
Så tejpade upp massa papper på bordet å tänkte att hon kunde sitta å rita så jag å Kian kunde pärla lite ihop
men som vanligt så var kritorna mer i munnen än på pappret å helr plötsligt så var alla papprena i små små bitar
så hon fick lulla runt å leka med sig själv medan jag å kian pärlade
alla var nöjda å glada iaf
sedan dammsög jag å Neah, å med vill jag säga att jag dammsuger å hon drar ut sladden, eller trycker på knapparna
Måste ju "hjälpa" mamma
var oxå duktig hemmafru å hade maten färdig när marcus kom hem

å efter maten passade jag på att ta ett långt bad, med lavendel badskum,
riktigt avkopplande å skönt
Å marcus fick sen tid med barnen
Nu sover barnen sedan strax innan sju
jag å Kian mös i sängen, jag kröp ihop å la mig med honom i hans pyttelilla säng efter sagan
å han tyckte att jag skulle sova där med honom, men kände tat dte nog var en aning för trångt
men dte tyckte inte han alls
men inte så konstigt, han kunde ju iaf sträcka ut benen

Har bakat negerbullar eller enligt recptet hette dem storbrakerens småpluttar eller nåt sånt, hittade receptet i barnkokbok, har slarvat bort mitt vanliga recept men tror det är typ samma sak.
Måste ta tag å göra något åt mitt sockerberoende
men har ingen lust alls just nu
Men är ju inte speciellt bra att äta så mycket socker som jag gör varje dag
men måste ju ha något gott, när man tittar på de desperata hemmafruarna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0