Onsdag

Redan onsdag
Veckan har som vanligt bara flytit på
Så tråkigt väder hela tiden
bara massa grått
November är ju lätt den tråkigaste månaden

Trivs jättebra på jobbet
vi är så många i samma ålder
Å alla vikarier funkar bra ihop
så det känns verkligen skitbra

Har jobbat hela veckan, än så länge
Barnen får som vanligt vara på dagis tre dagar/ vecka å under 25 timmar i veckan
Är ju lite pusslande
men absolut värt det
jag vill ju ha barnen så lite som möjligt på dagis
och tycker ju att det är fel när båda föräldrarna jobbar heltid, förstår inte hur man kan vilja det
finns ju ingen tid alls till barnen då
nej, så vill jag absolut inte ha det, man skaffar ju faktiskt barn för att man vill vara med dem, inte för att ha dem på dagis!
marcus jobbar ju för tillfället 80 % å kommer att göra det året ut
Å jag kommer nog sluta på samma den här månaden, vill ju igentligen bara jobba 75%
men blir jag erbjuden mer, så går dte ju inte att tacka nej, hamnar ju längts bak då

Men är jobbigt de få dagar jag har långa dagar, som idag när både jag å marcus slutade fyra, hemma strax innan halv fem, å barnen lägger sig sju
efter man lagat mat å ätit å sånt finns det inte alls mycket tid till barnen, å tänk att ha dte så varje dag
nej absolut inget för mig.

Allt rullar iaf på bra
neah trivs bra på dagis, men blir ju så lycklig när vi kommer å hämtar henne
kian trivs ju som vanligt jättebra, å skulle kunna tänka sig att stanna kvar en stund till när vi kommer
Det är riktigt skönt att de trivs bra båda två, jag vet inte om jag hade kunnat lämna dem, om de hade sagt att de inte ville vara där.

Mammagruppen imorgon, skönt tat göra nåt med barnen iaf, som alal tycker omeller som kian sa innan
Ska vi till mammagruppen?, jag vill gå dit, fast dte är tråkigt där, men jag vill dit iaf!


Dagens höjdpunkt idag, var ju imorse
när jag kom in på dagis, som vanligt först av alla, å efter ett tag kände jag lukten av bajs starkt
började undra om ag trampat i hundskit, å kollade under skorna, ser samtidigt små spår hela vägen från ytterdörren
Då är dte Kian som trampat hundskit, så massa små bajsspår
å hela skon full
Inte så roligt, kändes lite dumt att lämna dem så,
men de sa bara sånt som händer, oxå hämtaded em handskar å papper å vatten för att städa upp
Jag har verkligen det bästa dagiset!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0