Lördag (igen)

Gått en vecka sedan jag skrev, men tiden går så otroligt snabbt
å har faktiskt inte på datorn dagligen
Skriver ju mest för att minnas själv å för att alla ni som bor i andra städer som man knappt träffar ska kunna följa våra liv precis som vi följer era.

men en vecka har gott å jag kör en snabb uppdatering om dte jag minns då
Med början på förra lördan, marcus var ute eller ja på halloween fes då
Jag var hemma hos mina föräldrar med barnen å hälsade på, åkte hem ganska sent

Söndagen var vi hos min storasyster på, Leo fyllde ju ett, så var där å gratulerade honom
På kvälle kollade vi som vanligt på film

Måndagen gick jag ju bredvid i centrumgruppen, kändes jättebra
jag trivs ju bättre ute än inne,
Neahs första dag på dagis med, hon vart ju skitglad när vi kom dit
Å jag klädde av nbarnen å Kian som älskar dagis sprang in, men Neah ställde sig utanför
å jag sa till henen att hon skulle säga hejdå å gå in, men då vinkade hon bara tilld e andra barnen å gick tillbaka till mig sedan gjorde vi samma procedur några ggr
å När hon insåg att hon med skulle stanna, så blev hon jätteledesen
Kändes som om någon skar i mitt hjärta när jag gick
men hon hade bara gråtit i ungefär två minuter å sedan hade hon vart glad resten av dagen
så jag behöver ju inte känna ångest
Det gick hur bra som hellst på morgonen med att fixa iordning barnen, tar knappt någon tid alls
så skönt, trodde ju att dte skulle vara värsta kaosen
Men var sjukt trött på kvällen,
Men då hade jag ju oxå både städat å tvättat efter jobbet

Tisdag gick jag oxå bredvid på men på kvällen då
Gick bra då med
men sedan har jag ju gått bredvid folk som jag känner emd, så självklart att allt känns bra då.
På dagen passade jag på att leka med barnen så mycket som möjligt
man får ju passa på nu när man inte längre har samma tid med  dem

Onsdagen gick jag bredvid på källegruppen på kvällen då bra 17-21, man går ju alltid bredvid jättekorta pass å bara två hellst
fyra-fem timmar bara oftast
ingrid(min chef) presenterdae mig för den nadra chefen Bosse, å han tyckte ju självklart att jag skulle gå bredvid där med
har ju alltid sagt att Karl 11 är det stället som jag minst vill jobba på, har ju hört så dåliga rykten därifrån, från å många olika håll
men eftersom min chef blev chef där istället å ville ha med mig å jag ville fortfarande ha henne som chef beslutade jag för att ge det en chans
har ju inte jobbat tillräckligt för tat kunna utvärdera, men än sålänge känns det bra iaf.
på dagen jobbade jag även på gustavsfält skulle jobbat 7-10 bara, men blev lite mer å hände en del saker så gick jobba 7-14, utan ras med, men det gick.
behöver ju lite timmar med
Särsklit efetrsom att dte verkar som om de hellre tar in outbildade, kasnke för att de kostar mindre
Finns alldeles för mycket timvikarier med så alla slåss ju om tiderna å samtidigt så ska det sparas ganska mycket pengar i kommunen
så är faktiskt väldigt rädd för att vara utan jobb, å värre kommer det ju att bli
men för att vi ska klarar oss bra, så behöver jag jobba 80 timmar i månaden å det borde jag få ihop, hoppas jag iaf
har ju ändå fem stora grupper som jag kan jobba vid.

torsdagen var sista dagen att gå bredvid på
å efter ytterligare "bråk" med bemanningen så fick jag jobb på både lördan å söndan
marcus var iväg å repade på kvällen, så inte så mycket vi har setts den här veckan
går bra att lämna neah på dagis nu, hon gråter inte, gnäller lite, men har riktigt roligt där iaf

men fredagen var vi ju lediga tillsammans på
Marcus lät mig sova ut,
å vid tre lämnade vi kian på stationen
sedan åkte vi in till stan gick en runda å köpte så fina kläder till neah
hon fick ju present kort när hon fyllde år, så lika bra att använda upp det
vi fikade oxå på vttenporten
efter dte åkte vi hem till lillan å Daniel å hälsade på
var ju ett tag sedan, så det var roligt
Vid sju åkte vi till hemköp, köpte färdiggrillade kycklingklubbor coctail tomater baguette å röda vindruvar mm
Å när vi kom hem fixade Marcus iordning Neah å la henne
medan jag plockade bort borden i vardagsrummet la filt på golvet å tände massa ljus överallt
Å sedan hade vi picnic på vardagsrumsgolvet, så mysigt
det gäller att vara påhittiga när man har barn å inte kan hitta på så mycket mys utan barnvakt
När vi ätit färdigt la vi massa kuddar å täcken på golvet å kollade på film

Idag Lördag då
har jag ju jobbat men första jobbdag i källegruppen å dte gick bra
När jag kom hem, lagade vi mat ihop å sedan åkte vi bort till maxi
köpte lite lotter, triss å tior å sånt, men vann ju inget tillslut, för vinsten bytte vi mot nya lotter å förlorade
men så är dte ju oftast
köpte naturgodis som vi ska sitta å mysa med nu ikväll å kolla på nån film, innan dte är dags att sova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0