Lördag

ännu en vecka har gått
den här veckan har verkligen vart intensiv å mycket har blivit gjort

Tisdagen jobbade jag bara 7-11, hämtade barnen efter lunch
Var ju baar å lägga Neah, men jag å Kian får ju egentid då =)
Vid ett kom Jejje, skulle ju fixa hennes hår, men hon hade köpt lite för lite löshår, så vi fick skuta upp det lite till
Men hon stannde ett tag å vi satt å pratade lite å så.
När Marcus kom hem från jobbet vid tre, så tvättade vi å lagde mat å allt sånt där
som vanligt skulle han repa
Så jag tog barnen å gick bort till maxi å handlade
väldigt mycket man får plats med på en vagn igentligen
men handlade kanske lite för mycket, lite tungt att få hem allt, men dte gick ju bra iaf
Ännu ett bevis på att man faktiskt inte behöver körkort!
Inte jag iaf!

På kvällen kollade vi ju precis som alltid på tisdagar på desperate houswifes

Onsdagen jobbade jag heldag på
Var ju kickoff på jobbet, så bara vi vikarier, å då är dte ju roligast
Allt gick bra, trots att det var tre eller fyra sjuka
Var ju knappt lönt att sticka hem efter jobbet
skulle iväg på underklädesvisning med min mamma
Så åkte direkt till henne, eller först inom stan för att köpa lite grejer
Visningen var kanske ingen hit, men roligt att göra något med min mamma

Torsdagen var det ju som vanligt mammagruppen på
den här gången hade vi pyssel med ljus
Med mossa å sånt, Kians ljus blev jättefint, inte lika nöjd med mitt eget dock
var dock lite för stressad där,
hade ju stressat som fan på morgonen
gått upp först vid halv åtta, å fick för mig att jag skulle putsa alla fönstrena, så det var gjort innan julpyntningen
så gjorde ju det före, men skönt att få det överstökat iaf
efter gruppen åkte vi hem å tog det lungt, vilade lite å så
Jobbade kvällen som jag brukar göra på torsdagar
Fick samtal från sara att deras dotter nu var född, allt hade gått bra, tre dagar över tiden å en riktig standard bebis 3700 gram å 50 cm lång, Längtar tills man får se henne
Det bästa var när jag frågade hur hon ser ut
Som en gremling svarade Sara då


fredag jobbade jag dag
å när jag kom hem åkte Marcus iväg med andreas till stan
Å jag å barnen bytte alla gardiner till julgardiner å satte upp alla ljusstakar å stjärnor å sånt
Julpyntet väntar vi med till lucia hade jag tänkt, om jag kan hålla mig då
Är ju så mysigt!
marcus å andres kom tillbaka lagom till barnens läggning
De skulle ha spelkväll å jag kände ingen lust att sitta hem då
Så åkte till hemköp å köpte glögg, russin,mandel å marabou
Å åkte hem till bobby å mille
hade skittrevligt drack glögg å cider å satt å snackade
var väl hemma runt tolv tror jag, somnade direkt

Låg i sängen till runt nio idag,vilket var skönt, hade väl behövt sova lite mer
men Marcus å Kian å Andreas skulle in till stan å shoppa
Å jag vile hellst hinna duscha å så innan
När de var i stan passade jag å neah på att gå till maxi för att få det överstökat
Ikväll blir dte antingen myskväll hemma, elelr så åker vi över till madde ¨å marcus
beroende på hur trötta vi är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0