tvättning

Så skönt att bara vara hemma en förmiddag,
inte stressa iväg någonstans,
utan abar vara själv.

Eller nästan neah är ju hemma med,
men efetrsom att hon sover,
så märks dte ju knappt.

Tvättstugan, var som vanligt inte städad,
å idag tänker inte jag städa efetr alla andra,
men sa till tjejen som var där före mig, eller frågade om hon tänkte städa.
Hon sa att hon skulle,
Å jag vill inte få skiten om hon inte gör det,
så idag felanmäler jag nog, för dte ser för jävligt ut där nere.

Förstår att dte inte är hon som gjort dte, men har hon inte felanmält, så får hon skylla sig...

Googlade lite innan, sökte på världens yngsta mamma,
tydligen var hon bara fem år när hon födde sin son.
Fem år?!!
Först trodde jag inte på det, men dte stod till och med på aftonbladet,
faktaruta å sånt,
att hon fikc mens när hon var åtta månader, kom i puberteten jättetidigt, å födde en son fem år gammal.
Helt sjukt!

Yngsta mamman i Sverige var tretton år,
vad jag hittade då, hade fött sitt andra barn när hon var 15.
Lite väl tidigt, enligt mig,

Men samtidigt är ju mamma ingen ålder, finns ju 15åringar som är superbra mammor, och ammor över 30, som inte borde skaffat barn alls.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tycker inte det handlar om hur bra mammor dem är. För de flesta klarar av att vara mamma vilken ålder dem än må vara i. Det är väl just att man ska få ha sin barndom, för man har bara sin barndom en gång i livet. 13 år kan jag tycka är tok för tidigt.

2008-05-14 @ 11:38:50
URL: http://inken.blogg.se
Postat av: sassa

Jo självklart tycker jag oxå, att dte är för tidigt att skaffa barn när man 13. men oftast när man får barn så tidigt, är dte ju inte planerat. Utan oftast har de ju fått reda på graviditeten väldigt sent, och har valet att behålla eller adoptera bort.
Det är nog inte många som planerar att skaffa ett barn så tidigt. men jag beundrar dem som får barn så tidigt och klarar det så bra...

2008-05-14 @ 11:45:23
URL: http://barasassas.blogg.se
Postat av: nadja - leijas mamma

svar: tack så hemskt mycket :)
fortsätt gärna att läsa min blogg!

2008-05-14 @ 12:54:36
URL: http://nadja92.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0