Lördagens händelser

vaknade först tio över sju att Neah låg å tittade på mig,
så gick upp gjorde en flaska välling som hon kvickt sög i sig,
för atts edan direkt somna om.

Nästa gång vaknade jag av en massa slamrande å höga ljud
undrade va fan dte var, men orkade först inte öppna ögonen.
tillslut var jag ju dock tvungen,
kollade jämte mig i sängen å kian vart borta.
Kollade på klockan å då var den 20 över 8
Ropade å frågade vad han höll på med
Ingenting
Var svaret som jag fick.

Å de som är föräldrar vet ju vad dte svaret oftast betyder.
så det var ju inget annat än att gå upp
men det var inte som jag först befarade utan han var på sitt rum å lekte med massa leksaker
så inget förbjudet då alltså.
Gick å gjorde frukost till honom,
skulle bara kolla min mejl innan jag skulle äta själv.

Pratade lite med Annelie på msn, hon skulle till strande, så då blev jag med riktigt sugen
då var väl klockan kvart i nio
å jag fattade det som om de skulle åka ganska snart, typ inom en halvtimme.
så det blev fart på mig,
ensam hemma med båda barnen,
men hann packa, kläder badgrejer strandsaker solskydd fika å allt annat som behövdes.
Alla med två barn inser ju hur mycket det blir.

Stressade i mig frukopst å barnen frukost å allt annat
å kvart i tio ringde jag annelie å sa att nu sticker jag.
I hallen i värsta stressen:

då visade dte sig att de inte alls hade åkt ännu utan de gick runt i godan ro å förberädde sig,
så som an normalt gör
men inte jag.
så innan kvart över tio var jag å barnen på stranden

Tänkte först att dte var en dålig ide att gå ensam till strande med två små barn,
nu när Neah tar sig snabbt överallt, man behöver inte titta bort mer än några sekunder utan att hon är långt bort.
+ att så små barn inte ska vara i solen, å de får ju absolut inte smörjas in, utan heltäckande kläder som gäller.
men jag byggde en koja av vagnen
å allt gick hur bra som hellst.
riktigt mysigt hade vi det
å en del fotande blevd et ju:



Som ni ser försökte Neah äta allt, sand tång gräs å pinnar
riktigt facsinerad av vattnet oxå, försökte verkligen krypa dit hela tiden.
men vid elva däckade hon i vagn-tältet,
Kian leker fågel på några av bildern amed
å jag å kian fikade å låg å mös på handdukarna.

Vid tolv kom Anneli med sina barn å en kompis julia,
hon lekte med elias å kian som bara den
å jag å annaelie satt å pratde
Neah blev lugn när kompisen olivia kom, å var inte lika intrsserad av att äta allt å bara krypa iväg.
Fotade Olivia, men hon ville ityvärr inte räcka ut tungan som hon annars gjorde hela tiden.
ha ha s¨åg så roligt ut, men när jag hade kaeran framme vägrade hon.
Tyvärr.


Sedan blev det fika med alla barn å även vi tre "vuxna" då
(ser inte mig själv som vuxen riktigt ännu, därav appostroferna)

Tyvärr så skulle ju jag jobba kväll idag,
så vid ett var vi tvugna att packa ihop å gå hem
trevligt var dte iaf.
Hem lagade mat å Marcus kom tillbaka precis lagom till maten
bra taimat av honom iaf
så blev middag ihop innan dte var dags för mig att duscha å sedan förbereda mig för att jobba.

Jobbades edan 16-21
men vart riktigt lugnt på jobbet,
så kändes knappt att jag varit där.

Efter jobbet blev det massa godisätande å sedan mys i soffan med Marcus
kollade på disneyfilmen Horton, eller ajg kom ju mitt i , men den var riktigt bra faktiskt
Den måste vi nog köpa.
jag bara älskar barnfilmer

Imorgon helspäckad dag som vanligt,
men nu ska jag sova
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Marcus

Love you soooo..!!!

2008-06-01 @ 10:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0