fredag-kväll

Dagens händelser.
har inte hänt så mycket alls idag
Kian gick till dagis i sin spindelmannendräckt:

såhär fint alltså

Svettig var han ju verkligen när vi hämtade hem honom.
Ville ju verkligen byta om, dte första han gjorde.

Vid halv tre bestämde jag mig för att gå bort till mina föräldrar,
tänkte att kian skulle få inviga poolen som vi köpte.
Så man fick u blåsa som en dåre, å sen fylla med vatten,
men shit så roligt han hade.
det ända som hördes i deras trädgård (+alla grannarns) var kolla mig titta mig mamma kolla mormor se på mig morfar om och om och om igen.

Å neah satt helt tyst och bara tittade, nej riktigt stirrade på honom.
hon kunde inte ta blicken från honom.
så bara att ta av hennes kläder med
hon vill ju aldrig bada med honom i badkaret,
hon blir så rädd när han skvätter å så.
Men nu vr dte helt annorlunda.
så roligt dem hade
Eller hon tyckte ju inte dte var roligt när han hoppade å slängde sig runt.
men när han inte var fullt så vild så hade dem så roligt ihop

Som vanligt hade jag ju glömt kamera.
men fotade lite med pappas kamera, men glömde ju självklart att ta med minneskortet hem.
så bilder får komma en annan dag.

Vi var ute hela resten av dagen, badade å mös å åt å så ute.
helt underbart
neah badade ju inte så länge, men Kian badad ännan till efter sex.
Neah kröp runt (nu kryper hon ju så bra, går riktigt snabbt nu, tar sig överallt å långa sträckor med)
på gräsmattan å åt gräs, som hon brukar då alltså.
Hon har även börjat säga det klassiska mam mam mamma mama mamm mma mamma mam å ba ba babba bab babba baa baba ba
det som alla tror är mamma å pappa, det blir ju imellanåt helt rena mamma å pappa men det är ju så alla barn utvecklas
oavsett var man bor och för att de säger så, har de ju inte precis lärt sig säga mamma å pappa.
men snart så kanske det kommer små ord ur hennes mun med
man vet ju aldrig.

Vid halv å+tta gav jag Neah välling, sedan däckade hon direkt i mina armar.
så vid åtta bestöämde vi oss för tat gå hem.
Neah sov så gott i vagnen
å jag å kian gick å köpte glass
satte oss på en bänk
å mös
fortfraande varmt fast klockan var ju ganska mycket
man känner att dte är sommar nu på riktigt!
Vi satte oss vid en lekplats, en sån med gamla gungor sån ställning av rör
å uppe i röret där gungorna hänger på, där hade sånna gråsparvar (tror jag dem heter är inte så bar på fåglar men sånna små gråa som är överallt)

men iaf, de hade byggt bo där inne,
så man hörde hur ungarna skrek efter mat
å mamman å pappan flög in där med maskar å sånt.
Å Kian vart helt fascinerad av det.

Var hemma strax innan nio iaf.
Kian ligger å myser i soffan,
somnar väl snart så bär jag in honom i min säng
efetrsom Marcus är i gislaved så får han sova på hans plats i natt.
jag hatar att sova ensam,
känns bätter med båda barnen i sängen då.

har vart en riktigt mysig dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0