sockerberoende

Jag hatar att jag är så sockerberoende. Måste äta godis/kakor/oboy(1dl pulver+2dl mjölk) m.m m.m varje dag. Bestämmer mig hela tiden för tat sluta, men lyckas aldrig inte ens en dag. As jobbigt för Marcus med, för blir han nån gång sugen på något, finns det aldrig nåt kvar hemma, för det har jag ätit upp. till och med kians lördagsgodis äter jag upp, å det är illa.

alltså jag tar inte hans godis, utan äter med honom och det som blir över äter jag upp. jag vill verkligen sluta. jag känner ju samtidigt att min kropp inte mår bra av det.

å idag har jag inte ätit nåt godis alls inga kakor, bullar, oboy eller bakat något. bara åätit några bokstavskex med kian, å detr är fullkorn så inte så farligt, inte massa socker i dem.
men redan är jag så nära på att ge upp.

jag blir som när jag slutade röka, irriterad, abstinens, huvudvärk osv.

men jag måste, det funkar inte att fortsätta såhär, för även om jag inte blir fet, så förstör det min kropp helt totalt innifrån, ibland önskar jag till och med att jag gick upp i vikt (men har ju jättehög ämnesomsättning), för om jag gick upp i vikt, så kanske det hade vart lättare att sluta.

får se om den här dagen blir första dagen, fortfarnde lång tid kvar av dagen.
men jag vill inte ge upp, inte igen.
kunde jag sluta röka, borde jag kunna bli av med mitt sockerberoende.

det är bara det attt socker är överallt

Kommentarer
Postat av: Sandra

prova KROM-tabletter, jättebra!

2008-03-26 @ 08:02:58
URL: http://sandravictorias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0